Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns det några här

Skrivet av jag
som har adopterat tråts att de inte har några egentliga anledningar till att inte skaffa biologiska barn.

Jag har ett barn och vi vill ha syskon, jag kan helt väl tänka mej att bli gravid igen, har inga hemska upplevelser eller så. Har inte häller några som helst fysiska fel eller så. Bara det att jag tycker på något sätt varför inte adoptera lika gäran.

Skulle vilja veta om det finns fler som har gjort så och lite erfarenheter, och mer info för den delen.
Svar på tråden: Finns det några här

Vi har ett biologiskt...

Skrivet av  Kina-mamma
och ett adopterat barn.
Vi hade nog oxå kunnat få ett biologiskt barn till men jag måste ärligt erkänna att jag inte längtade efter att föda eller amma igen. Jag är så tacksam över att få ha upplevt att bära fram ett barn. Det är verkligen inte alla förunnat!

Men denna gång valde vi adoption istället.
Omgivningen har nog inte alltid förstått varför men vi har varit tydliga med att "det är det här vi vill".
Man får stålsätta sig för kommentarer och inte bry sig. Det viktiga är att man lyssnar på sina känslor och handlar därefter.
Våra flickor är naturligtvis det käraste vi har och det är ingen skillnad mellan dem.
Att adoptera berikar verkligen livet och man får ett "nytt land" på köpet. En ny kultur att lära sig och ta för sig av. Resan till Kina är det häftigaste vi gjort och för vår bio-dotter blev det naturligtvis ett minne för livet.
Kan varmt rekommendera att adoptera! Göt det som känns bäst!!!
 

Vill gärna!

Skrivet av  Applecore
Vi har ett biologiskt barn, men jag har svårt att bli gravid och vet inte om jag orkar gå igenom en massa IVF-försök. Nu lutar det istället mot adoption, m en vi har bara inte tagit steget fullt ut ännu.