Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Elsa på koll

Skrivet av Elsas mamma
Igår var vi med Elsa till sjukhuset för koll. Katastrof! Vi fick inte samma läkare som sist och Elsa var livrädd. Han fick inte ens titta på henne. Hur mycket han sedan fick ut av att dra och känna på henne när hon gallskrek i min famn kan man ju undra. Det blev det vanliga, vi fortsätter med fysioterapi en gång i veckan. Vi har varit åtta gånger på gympa tidigare och nu var det alltså dags för koll. Elsa håller nuförtiden mycket ofta huvudet rakt när hon går. Fysioterapeuten sa själv att hon inte tror att det beror på gympan utan att det skulle ha kommit av sig själv ändå. Ännu har hon emellertid lite svårt att helt vrida huvudet till höger, det blir liksom lite bakåt. Man borde ju stretcha själv hemma, men med en arg och envis liten 1½ åring blir det så lätt att man "glömmer". Eftersom vi inte alls varit nöjda med gympan funderar vi på att gå privat. Måste kolla vad det sist och slutligen börjar kosta. Ibland har man dåligt samvete för att man inte tycker att man gör tillräckligt (oftast) och ibland tänker man att det säkert reder upp sig av sig självt. Vet egentligen inte varför jag skrev detta. Det bara blev så...
Svar på tråden: Elsa på koll

Känner igen mig

Skrivet av  Uffe
Känner igen mig.

Vår son är 9 månader och lutar fortfarande med huvudet. Att sträcka är i princip omöjligt - i så fall måste det bli väldigt hårdhänt och det KAN ju inte vara rätt. Inte ens vår sjukgymnast som lyckats jättebra hittils får in några stretchningar längre.

Känner även igen sättet att vrida huvudet på. Han lutar det också lite bakåt.

Vad ska man göra ? Bara att bita ihop !

/Uffe

 

Artiklar från Familjeliv