Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varit hos sjukgymnasten idag.

Skrivet av Kattis med Theo 020127
Andra besöket hos sjukgymnasten idag. Vi fick lite fler instruktioner om hur vi ska träna. Fick också veta att det i theos fall endast handlar om att träna upp styrkan i nacken på den dåliga sidan. Han har ingen inskränkt rörlighet, alltså behvöer vi inte stretcha och det kommer heller inte bli aktuellt med poeration. Skönt!!!

Hon var optimistisk, men vi förstår att det handlar om mycket träning och slit i många månader framöver.

Fick en jättestor (och då menar jag JÄTTESTOR) boll som vi ska använda i träningen. Han ska liksom ligga på den och så rullar vi den så att han (förhoppningsvis) håller upp huvudet. Får väl se...

Igår tog Theo sina första steg - 5 stycken!!! *stolt*
Svar på tråden: Varit hos sjukgymnasten idag.

skönt att ni slipper operation

Skrivet av  lilla o
Hej Kattis!
Vad skönt att ni slipper sträckövningar och operation! Om jag förstått det hela rätt går det för det mesta att ordna till torticollis med hjälp av sjukgymnastik, men det måste ändå vara skönt att få höra svart på vitt att det inte blir operation.

Ni får kämpa på med övningarna! Själv tycker jag att jag blivit mycket envisare än vad jag var tidigare, vilket är bra i vissa lägen, men kanske inte i andra (i alla fall inte enligt min man... *ler*...)

Roligt att Theo börjat gå. Förstår att du är stolt. Min flicka har just börjat på några första försök till krypning, så jag känner lite likadant... *ler igen*...
 

Vad bra!

Skrivet av  Ylin
Skönt att slippa oroa sig för en eventuell operation. Ni har säkert en likadan boll som vi har. Vi har tyvärr inte fått det att funka så jättebra, men jag tror att jag ska be vår duktiga sjukgymnast om ytterligare en demonstration nästa gång vi är där.
 

Artiklar från Familjeliv