Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen tillbaka...

Skrivet av Maria & Noah
med en kraschad dator som äntligen är lagad är jag här igen, skönt!

Det har hänt massor med Noah sen jag var här sist. Vi började att gå hos sjukgymnasten och fick en massa övningar. Det var ju inte lätt att få en liten bebis att töja osv med det gick hyfsat. Men efter några veckor så började han tippa med huvudet åt andra hållet istället? Det gick en vecka som han var dålig sen blev han bra några veckor, sen började han tippa åt andra hållet för att sedan bli bra osv.

Då sa sjukgymnasten att det finns en variant av torticollis där barnen byter sida. Man vet inte vad det beror på men det brukar växa bort och går inte att träna. Jo det känndes ju käckt och man undrade hur länge det skulle vara så här. Men det blev längre och längre mellan gångerna och nu tippar han inte längre. Känns lite konstigt men visst är jag GLAD! När han började att sitta ordentligt och sedan började krypa så verkade det som om det försvann. Så nu ska vi inte tillbaka förrän han börjar gå, någon gång i höst.Igår var vi och hos oroptisten för att kolla om det kunde bero på skelning men det var helt ok.

Va skönt att läsa om er alla andra att det går åt rätt håll, kämpa på!

Stor kram Maria & Noah
Svar på tråden: Äntligen tillbaka...

va skönt

Skrivet av  Kattis med Theo 020127
att Noah är bra i sin nacke! Det var en konstig variant, har aldrig hörst talas om den, intressant! Men jätteskönt för er att det blev bra av sej själv och att ni slipper den jobbiga träningen!
 

Vad bra att allt går på rätt håll!

Skrivet av  lilla o
Hej Maria!
Vad bra att allt går på rätt håll. Skönt att Noah inte har problem med skelning. Min flicka skelade lite ett tag och de trodde att hennes torticollis delvis berodde på det. Nu är emellertid både skelningen och torticollisen i princip borta.

Roligt att höra när det händer något positivt!!!
 

Artiklar från Familjeliv