Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jag är så nervös

Skrivet av Nette med Noel 5/7 -03
Vi borde så småningom få en kallelse till läkarundersökning. Det är en ortopedisk kirurg som ska undersöka Noel och avgöra om han ska undersökas med magnetröntgen. I vintras började fysioterapeuten som vi går hos tycka att Noel inte gjorde så stora framsteg som han borde ha gjort och sedan dess har vi rännt på läkarundersökningar och två röntgenundersökningar och man kan se på både läkarna och fysioterapeuterna att de misstänker att det är något allvarligt. Nu har det visat sig att de tror att Noel eventuellt har två nackkotor som är hopväxta och i så fall måste han opereras. Usch det känns så hemskt! Och det är så jobbigt att behöva vänta på läkarundersökning och sen ev. stå i en flera månaders lång kö till magnetröntgen...

Ville bara skriva lite av mej och berätta, jag hade själv ingen aning om att man kunde ha torticollis pga hopväxta nackkotor och jag hoppas verkligen att inte Noel har det (det lär inte vara så vanligt).
Svar på tråden: jag är så nervös

*Håller tummarna*

Skrivet av  Catta med Elin o Tilda som är bläh.....
..att allt löser sig till det bästa.
jag visste inte heller att det kunde bero på ihopväxta nackkotor. Lycka till med röntgen o allt!

//Catta med Tilda torticollis.
 

Tack ska du ha!

Skrivet av  Nette med Noel 5/7 -03
skönt att höra att jag inte var den enda som inte visste detta.
 

Artiklar från Familjeliv