Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kattis med Theo!

Skrivet av Eva med Oscar-02 och Matilda-04
Hej. Var hos sjukgymnasten med Matilda idag. Vi pratade lite om information om torticollis på nätet, då frågade hon om jag sett Theos sida. Den tyckte hon var jättebra infomrationssida... Och den har jag ju sett.

Gick jättebra idag. Hon tyckte Matildas nacke var jättestark och att hon tittade rakare. Nu ska vi köpa en boll och träna på. Ska tillbaka nästa vecka.

Förra veckan var vi på ett extra läkarbesök på bvc, och de tyckte att vi ska kolla upp henne lite extra på spec bvc (gick en tid om 1,5 månad), så det känns ju bra att sjukgymnasten tycker att hon var mycket bättre.
Svar på tråden: Kattis med Theo!

Hihi

Skrivet av  Kattis m Theo och Pyret v 6
va roligt, blir alldeles stolt ju. :-)
Skönt att det går bra för Matilda. Har du fått nån förklaring till varför båda barnen fått torticollis? Kan ju knappast vara en slump... Funderar extra mycket eftersom jag ju är gravid...
 

Hej,

Skrivet av  Eva med Oscar-02 och Matilda-04 *på besök*
säger grattis här också. Jättekul.

Har inte fått någon riktig förklaring faktiskt. Men de tror inte att det är en slump, så nåt ärftligt eller livmoderns form eller nåt.

Förstår att du funderar. Men om nu Theos syskon skulle få torticollis också så kan ni ju börja träna mycket tidigare och då är det ju mycket lättare än om man börjar så sent som ni gjorde sist. Men vi håller tummarna för att ni slipper det.
 

Ja, precis

Skrivet av  Kattis m Theo och Pyret v 6
så tänker jag också, att vi ju kommer att komma igång med träning på en gång, om det nu blir ett barn till med torticollis. Theo har ju också lite konstig huvudform, eftersom han hela tiden låg med huvudet åt samma håll. Där kommer vi ha stenkoll och vrida på den stackars bäbisens huvud ständigt och jämt. :-)
 

huvudet ja,

Skrivet av  Eva med Oscar-02 och Matilda-04 *på besök*
Oscar har helt "normalt" huvud, men Matilda har fått lite konstig form, trots att vi var tidiga på att upptäcka det och försöker lägga henne åt andra hållet hela tiden. Så var tidiga med det. Tänkte inte så mycket på det med Matilda eftersom Oscar inte har så alls, tyvärr.
 

förresten *ot*

Skrivet av  Eva med Oscar-02 och Matilda-04 *på besök*
vilken fin hemsida du gjort. Med tanke på mitt yrke så borde jag kanske ha fixat en jag med, men kanske beroende på just det så har det inte blivit av (är skönt att slippa när jag inte är på jobbet...). Men nån gång kanske det blir av.
 

Å va avis jag blir...

Skrivet av  Kattis m Theo och Pyret v 6 (fd Caitlin)
på ditt jobb!!! Vad har du för utbildning? Vilka miljöer jobbar du i? Jag har en fil kand i informatik och vill jobba inom IT, helst webutveckling, men det finns ju inga jobb!!! Just nu jobbar jag som gymnasielärare i datorkunskap. Det är okej, men jag vill egentligen inte jobba som lärare...
 

jag mailar dig...

Skrivet av  Eva med Oscar-02 och Matilda-04 *på besök*
hör ju inte hemma här i direkt... fungerar din mail i din info?
 

Artiklar från Familjeliv