Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej! *Ny här*

Skrivet av raqven
Idag fick vi besked om att våran Wilma, 11 månader, har Torticollis och ska gå på sjukgymnastik. Mycket mer vet jag inte, men jag ska läsa vad ni skriver här, så jag vet lite mer sen! Annars håller jag mest till på ankomst okt 2003, barnmat, och mat o dryck. Vi har 4 barn i åldrarna 14, 11, 9 år och WIlma då, snart 1.
Svar på tråden: Hej! *Ny här*

Välkommen!

Skrivet av  Nette
Vad bra att ni får gå på sjukgymnastik, det är det bästa min Noel vet, han riktigt älskar fysioterapeuterna där och att leka med alla roliga leksaker.

Min Noel blev diagnosticerad när han var fem veckor gammal. Han är 1 år och 3 månader nu och blir bättre och bättre för varje dag pga en botoxinjektion som han fick i somras.
 

Skönt!

Skrivet av  raqven
Att Noel blir bättre! Jag vet ju inte så mycket om Wilma än, men jag tror inte det är så allvarligt, hon lutar lite lätt men huvudformen är inte konstig och hon kan ju röra huvudet obehindrat. Men vi får väl se vad sjukgymnasterna säger.
Botoxinjektion låter ont...men om det hjälper så är det ju kanon!
 

Välkommen!

Skrivet av  Kattis m Theo & Pyret v 7
Vi fick också diagnos först när Theo var 11 månader. Hur kommer det sej att diagnosen dröjde så länge för er?
Mer om oss och Theos torticollis här:
www.familjenlofberg.se/theo (klicka på "torticollis")
Tips på infosida om torticollis: http://www.bostream.nu/torticollis/
 

Hej hej

Skrivet av  raqven
Jag har redan varit inne och läst på din fina sida :-) Han är sååå söt, Theo!
Anledningen till att vi inte har fått nån diagnos förrän nu beror på våran usla idiotiska bvcläkare!!! Han har vid tre tillfällen sagt att det bara är nycker, att han inte kan se nåt konstigt, osv!!! Wilma var vid de tillfällen mellan fem och åtta månader. Sen när hon började gå så syntes det så mycket mer så då ringde jag direkt till barnmottagningen på lasarettet så hon fick träffa en riktig barnläkare.
Går det bra för Theo nu?

Kram
 

blir så arg

Skrivet av  Kattis m Theo v7, BF 3/6
när jag hör sånt här, det är ju nästan precis som för oss. :-/
Jo, Theo går på halvårskontroller hos sjukgymnast nu, mest för att se att han inte faller tillabka. Han tippar fortfarande lite, men det är enligt sjukgymnasten helt okje, eftersom det är så lite, och inte hela tiden. Vi tränar inte aktivt eller så, utan det sköter sej själv nu. Skönt. Fast nu funderar jag ju mycket på om nästa barn också ska få torticollis (är gravid). Men jag får se det positivt - om det blir så så kommer vi att upptäcka det snabbt!

Förresten - vet er bvc-läkare om att ni fått diagnos??? Vårt BVC blev så där otäckt fjäskiga för oss när vi berättade hur det gått och att läkare och sjukgymnast starkt ifrågasatte varför inte bvc reagerat...

Kram!
 

Inte än...

Skrivet av  raqven
men han lär få höra när vi ska på ettårskontrollen! J:a gubbe säger jag bara! BVCtanten har reagerat och skickat mig till läkaren som då sa att det inte var nåt, så jag kan ju inte skälla på henne precis, vi trodde ju båda att han visste vad han gjorde!
Skönt att Theo är så gott som bra nu, hoppas det blir så för Wilma med! Nu ska jag hoppa i säng strax, imorrn bär det av till Cypern med hela familjen!!!
Kram
 

Välkommen hit.

Skrivet av  Eva med Oscar-02 och Matilda-04
Båda mina barn har/hade torticollis. Oscar tränade vi mellan han var 4-8 månader hos sjukgymnast. Matilda började vi när hon var 2 månader, men då var vi ju väldigt uppmärksamma på det. Nu är hon 3,5 månad och det går framåt. Hoppas det går bra för din dotter.