Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sparkar vid säte

Skrivet av Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
Hej!

Är det ngn som har sin bäbis i säte eller på tvären och som kan förklara hur det känns? Var är sparkarna, vad känner man långt ner i bäckenet där huvudet skulle ligga?

Känner bara sparkar neråt hela tiden och mest tryck uppåt, inte alls som med Louise där jag kände sparkar uppåt och åt sidan.
Svar på tråden: sparkar vid säte

Min bebis

Skrivet av  Trillian bf 21/3
ligger i tvärläge och jag känner mestadels sparkar åt höger och buffar/tryck åt vänster... tror att huvudet ligger på vänster sida. Allt för ofta slår han med nävarna (tror jag det är iaf) rakt ner mot urinblåsan alt. mot utgången = mindre skönt. Han slår lite uppåt också, men inte så ofta.
 

Sparkade uppåt

Skrivet av  Lillansmamma
Jag hade mitt flicka i säte när hon skulle födas. Hon låg så i magen hela tiden. Eftersom hon låg som en fällkniv i magen hade hon huvud och ben uppåt och sparkade alltså uppåt på vänstra sidan. Efter att hon föddes såg hon lite rolig ut eftersom hennes ben var så vana att ligga uppåt. Det gick alltså inte att räta ut henne från början. Vi var bara glada att hon inte hade fått några höftproblem av det och nu har vi världens goaste tjej.
 

Såhär kändes det för mej;

Skrivet av  Helena med Elin-01 & Simon 3/12
Min första låg i Säte och jag visste att gnt var "fel" därför att just sparkarna kändes så underliga (om man gämförde med det man läste, hörde av vänner osv..)
Elins sparkar kändes neråt nästan neråt mot slidan. det var obehagligt. Och så sparkade hon inåt, men de kändes inte så mycket.
Uppåt kände jag ingenting, förutom att huvet som låg mellan revbenen, högst upp, tryckte på uppåt när man satt o åt tex. Det var liksom stenhårt där och man kunde inte böja sej framåt ens.

Hoppas du fick något svar, fråga annars!
 

Artiklar från Familjeliv