Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tunn livmoder?

Skrivet av Sialis
Finns här någon som blivit gravid trots läkarens rekomendationer om att inte bli det pga tidigare snitt, tunn livmoder el likn. Jag tror att jag är oplanderat gravid och jag är livrädd. Jag bör inte bli gravid pga att min livmoder var tunn då jag blev snittad senast. Vet inte riktigt vart jag skall ta vägen. Jag önskar att jag hade någon att tala med, samtidigt som jag önskar att ingen förstår. Jag vill ju inte att någon annan skall dras med samma våndor.

Å ena sidan är jag överlycklig eftersom jag vill ha fler barn. Men jag vill ju inte riskera mitt eller barnets liv. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Vi råkade av misstag pricka in ägglossning (ja, ironiskt va *suck*) och än är det för tidigt att testa. Vart skall jag ta vägen med mina funderingar? Kanske passar det inte in här? Är jag gravid kommer det bedömmas som en riskgraviditet, jag kommer (om graviditeten går bra så långt) att snittas tidigare än bf, kanske redan i v 36, jag kommer att få gå på undersökningar, och varje gång det gör det minsta ont i magen vet jag att jag kommer att åka in till sjukhuset. Ja... jag har ju en del att ventilera. Finns det någon bättre sida så skvallra gärna till mig.
Svar på tråden: Tunn livmoder?

jag har med det

Skrivet av  Sofie med3+bebben v8
det står i min journal från förra snittet men ingen som sagt något om att jag inte får bli gravid igen bara att dom rek planerat snitt för att livmoderna ska slippa påfrestningar
 

Artiklar från Familjeliv