Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

orkar snart inte mer...

Skrivet av nere och ledsen

jag mår såååå dåligt.
fattar inte hur jag ska orka detta...:-(
vad tänkte jag på, jag skulle ju aldrig bli gravid igen efter en riktig skräckgraviditet med sonen då jag var inlagd på sjukhus med näringsdropp å annat.
jag trodde jag klarade mig bättre denna gång, men nejdå nu har illamåendet slagit till igen. Å jag är bara i v. 6!!! Vill inte må så här i 9 månader .-(((
ska ju börja jobba här om några dagar, det kommer ju inte att gå. Vill bara stoppa huvudet i toaletten hela tiden och gråta gråta för att det är så synd om mig och så synd om sonen som inte får träffa sin mamma.

ursäkta en dum och hemsk tanke: men det kanske inte är rätt mot sonen att behålla det här barnet???? han lär ju inte se mkt av mig om jag blir lika dålig. Har haft jättemånga tankar på abort de sista dagarna (jag känner mig nästan desperat) jag tål kanske helt enkelt inte att vara gravid, jag klarar det inte.....

sea-band, torra kex, äta innan jag går upp, ingefärste,postafen och lergigan har hittills inte haft effekt. Det enda som hjälper är Esucos men då blir jag å andra sidan helt bombad i huvet och vill bara sova .-(

hjälp, snälla nån!!!!!!!!!!


Svar på tråden: orkar snart inte mer...

Stackare...

Skrivet av  Hanna bf 1/4
lider så med dig...
Vi resonerade så här: att när yngste sonen var liten, så tyckte vi han var så liten att han kanske (förhoppningvis) inte tog för mycket skada av att bara ha pappa hemma. Nu har jag bara 13 månader imellan första och andra barnet.
Jag blev sjukskriven tidigt och pappan var hemma för vård av barn. Det funkade helt okej. Även när jag var på sjukhus. Missade när förste sonen lärde sig gå, vilket jag idag kan ha lite ångest för. Denna gången har de (pojkarna) varandra plus att pappan även denna gången får ta stor del av hemma delen. Nu har de hunnit bli 2 och 3 år. Vi har fått pyssla en hel del när det gäller familj och släkt som har hjälpt oss, det har funkat även om det absolut inte har varit ngn drömtillvaro. Jag hoppades så att jag skulle slupppit kräkas så denna gången, men än är det full dos lergigan som gäller, kräks ändå, men mindre nu i slutet. Blir precis som dig däckad på esucos. Inte roligt alls. Sedan så har ju killarna kommit förtidigt, vilket gör att det har blivit ett par månader på sjukhus pga det också. Men det har funkat. Hela vår tillvara är lite upp och ner just nu, men vi tycker att det är värt det. Hade jag inte haft en man som ställde upp till hundra procent och han ett jobb som gör det möjligt, vet jag inte hur det hade gått däremot. Vi har försökt att planera våra barn (har tur och blir lätt gravid) efter hur det har varit i vår omgivning. Fundera på hur du kan få hjälp... Hur gammal är din son??? Har ni dagis eller ngt annat, eller kan du få?
Jag kan villigt erkänna att jag i princip hatar att vara gravid, men det är värt varenda kräkning och varenda dygn på sjukhus. Hoppades att jag skulle slippa kräkas denna graviditeten, tycker det räcker med två *suck*. Nu är det inte så långt kvar iaf och idag är jag glad att jag snart ska få träffa min inneboende.
Hoppas du kan få hjälp av din omgivning.
Kramar!!!
 

Snälla nån...

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Har du inte fått hjälp? Jag blev också inlagd i min förra graviditet och där var det enda som hjälpte akupunktur. Dropp och morfin och vad det nu var hade ringa effekt.

Prata med din barnmorska om en bra akupunktör och är dom så efterblivna att dom säger att dom inte ger gravida akupunktur så ring en annan i en annan ort.

Vilken otur du har som fått det i två graviditeter, själv hade jag bara åksjuka i denna sista.

stor kram
 

En fundering

Skrivet av  marib
utan någon vetenskaplig grund. Jag blev heldäckad av Postafen men när jag ätit det regelbundet ett tag gick det över. Kan det ev vara samma sak med Esucos ?
 

Artiklar från Familjeliv