För 1 vecka sedan var jag..... |
|
Skrivet av | sherikaan |
på huddinge med vår dotter 5 år. Vi har länge tyckt att hon hört dåligt, hon svårt att lokalisera vart ljud kommer i från, ropar man på henne på dagis där det är stimmig miljö så reagerar hon inte. Vissa ljud hör hon inte alls. Jag ville väl bara försäkra mig om att hon hörde som hon skulle men kanske att hon helt enkelt inte ville höra på när man ropar osv. eller att hon var i "sin egen lilla värld" att det var anledning till att hon inte svarar vid tilltal. Eller att hon liksom sina 2 bröder hörde dåligt pga vätska bakom trumhinnan och att det var där "felet" låg. Fast jag vill minnas att på båda hennes bröder så gav inte testen ngt utslag pga hörselnedsättning innan insättninga av rör. Hon har tendens till vätska bakom trumhinnan i vänster öra men inget i det högra. Hörseltestet gav märkbar hörselnedsättning, visst det är väl inte hela världen om hon kommer att få hörapparat men just nu känns det som vi och våra barn ska behöva drabbas av allt!*suck* Hon har ju redan kraftig synnedsättning och jag tyckte väl någonstans att det skulle räcka med att se illa inte höra dåligt oxå. Sedan hennes storebror har 2 olika funktionshinder så som adhdm autismliknande mm. Lillebror har i flera år haft astma men det är tack och lov bättre på väg att växa bort... Vad kommer här näst?! kram! behövde få skriva av mig lite! Samtidigt vill jag fråga om andra här, som har barn som innan operation av rör gjort hörseltest som gett utslag på hörselnedsättning? |
|
Svar på tråden: För 1 vecka sedan var jag..... | |
Inga svar finns |