Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vatten bakom trumhinnorna - dålig hörsel?

Skrivet av Emils mamma
Min son har förmodligen vatten bakom trumhinnorna,
har just haft öroninflammation. Han verkar höra extremt dålig. Läkaren säger att barn med vatten hör dåligt. Har någon erfarenhet av detta, jag tycker min Emil hör extremt dåligt.
Svar på tråden: Vatten bakom trumhinnorna - dålig hörsel?

Ja,min dotter

Skrivet av  T.E
har vätska bakom trumhinnorna på båda öronen, hon hör jättedåligt. Säger va, hela,hela tiden. Nu har vi fått tid för att sätta in rör i öronen.
Enligt läkare så ska det bli bättre med hörslen. Hon ska även göra avgjutningar av hörselgången, någon som vet hur sådant går till?

Och min dotter

Skrivet av  qp
hörde också väldigt dåligt när hon vade vätska innanför trumhinnan. Sen fick hon rör och hade dem i ca 1 år. Sen hörde hon ok igen, men nu sämre igen, kanske det kommit till baka vätskan? Jag vet ej.
Men hon hörde i alla fall dåligt när hon hade vätska, men sen bättre.

min dotter

Skrivet av  katarina
min dotter fick rör inopererade när hon var 1,5 år gammal. hon utvecklades inte talmässigt. hon skrattade aldrig, lekte aldrig tittut. hon ligger efter 1,5 år i talutvecklingen bl.a. men med rörens hjälp så har hon utvecklats mycket den sista tiden. du bör ta kontakt med läkaren igen för vidare utredning. vi fick kämpa för att få en operation i början då läkaren ansåg henne vara för liten. men idag har vi en läkare som är väldigt engagerad och tar vår oro på allvar.
lycka till!