Hej! min pojke på snart två år fick rör inopererade för ett par veckor sedan. Han har tidigare haft ett otal öroninflammationer och det har konstaterats att han haft vätska bakom trumhinnorna. Nu efter det att rören sitter på plats rinner det konstant en kletig vätska ut ur hans högra öra. Jag förstår att det som legat bakom trumhinnan måste komma ut, men tar det aldrig slut? Visserligen har han blivit snuvig igen, så kanske är det en ny "öroninflammation" som läker ut av sig själv? Vad tror ni som har barn med rör? |
Svar på tråden: "Klet" efter rör |
|
|
Skrivet av Sara
|
precis satt in rör så började örat kleta 2 dagar efter.. Nu låg han redan inlagd på sjukhus för astma och en väldigt hög feber, så läkaren satte in penicillin och örondroppar. Dom tog även en odling på det kletiga, och det visade sig att det var bakterier dvs öroninflammation.. Men nu har han haft rör i 1 månad och vi har hitills inte haft några fler problem.. Helt underbar.. Trodde inte att ett barn kunde bli så förändrat.. |
|
|
Skrivet av Mamma till tre öronbarn
|
Kanske du redan har kontaktat läkare, om inte, och ifall pojken inte blivit bättre är det kanske dags. Mycket möjligt har han någon bakterie, som i och för sig kan läka ut av sig själv, men i vårt fall blev vi efter lång väntan till sist ordinerade antibiotika. Min pojke är 10 mån, och det hade då runnit ur hans bägge öron i ca 1 vecka. Han fick rör insatta i februari, så det här skedde ca 2 mån efter rörins. och i samband med förkylning. Kan bara konstatera att det tar aldrig slut.
|
|