Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skrev på När barnen blir sjuka, men passar nog....

Skrivet av D med N & A
...bättre in här kom jag på!

Efter dagens läkarbesök (på barnläkarmottagningen för astma/allergi - kollade även öronen) är jag jätteorolig inför Novas (mkt troliga) rör-op. Hon hade alltså fortfarande grå, ut- eller inbuktande trumhinna (minns ej vilket) med vätska bakom och barnläkaren som också var överläkare trodde absolut de skulle sätta in rör och det var alltså hon som tyckte jag skulle försöka byta till mig en tidigare tid ifall de fått återbud eller så.

Fick vår tid på öron flyttad lite närmare i alla fall, så nu ska vi dit den fjärde om de inte får återbud så vi kan få komma tidigare, jag ska ringa igen på måndag för att kolla. Jag känner mig alltså nervös och orolig inför operationen. Jag vet att operationen är enkel och går snabbt, men det är nog mest narkosen jag är orolig för. Om någon vill berätta ALLT om sitt barns operation och hur det gick till att söva/på uppvaket, hur barnet mådde efteråt etc. så vore jag jättetacksam! Visst blir man väl klassad som hönsig men jag oroar mig jämt för saker i förväg, kan inte låta bli ju! Skulle nog bli lite lugnad av att läsa hur det var för er andra...Tack på förhand...
Svar på tråden: Skrev på När barnen blir sjuka, men passar nog....

Finns ju också ...

Skrivet av  britt
annat man kan prova, om man inte vill op in rör. Kosten är en bit, ngt ämne kan få slemhinnor att svälla o täppa igen örontrumpeten. Finns en finsk läkare som forskat fram att många öronbarn reagerar på råg. Min dotter blev mkt bättre när vi tog bort all gluten. Men det kan vara olika: Peter J D\'Adamo skriver i sin bok om Kost efter blodgrupp om ett barn som blev av med sina öronbesvär gm att utesluta majs och kyckling. Vad man reagerar på beror alltså på vilken blodgrupp man har.
Tarmfloran är också jätteviktig, man kan ge tillskott av snälla tarmbakterier. Många barn idag är också översyrade, bl a genom socker som det är lätt att få i sig för mkt av. Allt detta är ju också vikigt om ditt barn har astma/allergi..
Lökomslag verkar avsvällande. Kan vara värt att prova.

min son har rör

Skrivet av  Sandra m. Rasmus 01 & Liam 03
Han fick sina rör i juli. Han var på sjukhuset i sammanlagt 6 timmar. Vi kom dit och blev inskrivna. Han fick leka lite med de andra som också skulle opereras. Han fick lugnande i ändtarmen och vägdes. När han blev trött las han på en säng och kördes in i op-rum. På vägen in somnade han av sig själv och sov då medan de gjorde honom iordning. Sedan skulle de söva honom med spruta i armen ( hade bedövats i armen i förväg med salva). Men de kunde inte hitta någon blodåder, så de fick söva honom med lustgasmasken istället. Det var lite läskigt. Han stretade emot jättemycket då och det var svårt att se på. Men sen sov han och då fick jag gå ut under tiden de opererade. Operationen tog 5 minuter sedan kördes han bort till uppvaket. Han var redan vaken när han kom ut ur op-rummet. Då skrek han mycket och var väldigt trött. När jag lyckats lugna ner honom och han somnat om sov han i flera timmar. När han vaknat sa han att han var törstig, hade ont i huvudet och öronen och ville hem. Ont i öronen kan de ha ett tag efteråt och ont i huvudet hade han antagligen för att han inte ätit på länge. Han fick visa personalen att han kunde dricka och gå innan vi fick åka hem. Allting gick lugnt under dagen och han minns inte dagen som någon dålig dag. Han minns att han fick vila hos doktorn och leka med en rolig pojke. Och han minns att han kände sig lite dålig när han vaknade. Han är två och ett halvt år. Lycka till!

Tack så jättemycket!

Skrivet av  D med N & A
Kommer nog skriva och berätta när det är dags! Ska ringa och prata med öron i morgon.