Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ont ont igen...

Skrivet av Py med lillpiggen - sjuk igen
Så - mitt i den fjärde pencillinkuren för öronen får vi en femte kur.... Efter två helvetesnätter som bara inte kunde vara tänder så var det tillbaks till läkaren igen. Och vilken läkare sen!! Helt otrolig! Hon tog sig tid o lyssnade, vi fick byta pencillin (rött o argt i öronen fortfarande - borde gett med sig...) o sen prova bufren istället för alvedon som inte hjälpt nu sista svängen. Han har haft så ont så ont! Om han kunnat stått på huvudet o sovit hade han gjort det... Det visade sig vara slut hos leverantören... Apoteket ringde till doktorn som sa att vi kunde få det hon hade kvar!!! Nu hoppas vi på lite lugnare nätter och en gladare lillpigg!
Kram från Py
Svar på tråden: Ont ont igen...

Hej Py!

Skrivet av  Susanne med Douglas 030122
Usch, stackars Viggo! Jag vet precis hur ni har det! Douglas verkar ÄNTLIGEN vara frisk i sina öron för den här gången. Nu väntar vi bara på att nästa gång ska dyka upp. Den kommer väl fortare än vad vi tror.
Läste att ni skulle prova bufren i stället för alvedon. Är den receptbelagd? Alvedon verkar inte bita på Douglas och en av läkarna vi träffade nämnde något om bufren, men hon svamlade mest så jag fick inget direkt svar. Måste man ha recept så ska jag be om det nästa gång Douglas har besvär med öronen för det är ju VANSINNIGT att de ska behöva lida så här!!!!
Hoppas att den nya pencillinen nu äntligen hjälper så att Viggo blir frisk!

Susanne!

Skrivet av  Py
Bufren hjälper!!!! Jo - den är receptbelagd. (Det är ju som ipren fast flytande. De ger den ofta på Astrid Lindgren sjukhuset.) Viggo fick en dos (2.5 ml) när han skulle sova för kvällen o sen när han vaknade vid 23 fick han igen och kunde sen ligga ner utan att kvida och gråta hela tiden!!!! Vet att stora killen fick det på Astrid Lindgren när han fick infektion i ett eksem - de fick inte ner febern med alvedon så bufren funkade jättebra. Bra att ha hemma när man verkar ha små öronbarn! Skönt att Douglas är inne i en bra öronperiod nu! Fast visst får man ont i magen så fort de vaknar på natten - man misstänker jämt det värsta!
Kram Py

Tack

Skrivet av  Susanne med Douglas 030122
Hej Py!
Tack för ditt svar. Även här på Barn och ungdomssjukhuset i Lund ger de Bufren. Bra att veta att det funkat för er. Ska be om ett recept på det nästa gång Douglas har ont i öronen. För här verkar inte alvedonen hjälpa ett dugg och det värker så i mig att han ska behöva ha så ont. Skönt att Viggo fick en chans att sova i natt!
Kram Susanne