Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Polyper?

Skrivet av Pling & Axel -00 + bf 9/4
Vet inte riktigt om frågan hör hemma här, men gör ett försök. Vår son som är 3 år snarkar som en "riktig karl" och vi har därför fått en tid på Öron-näsa-hals för undersökning. Är det någon som gjort denna undersökning och kan berätta hur det går till. Ni får också gärna berätta om era erfarenheter av operationen. Är det jobbigt efteråt, har snarkningarna försvunnit direkt...etc.?

Svar på tråden: Polyper?

Två av mina barn

Skrivet av  Sofia & Ludvig f.v33
har tagit bort polypen.
Och det har varit suveränt!

När den växer sig för stor så blir den oxå en källa för infektioner, så båda mina barn har i vart fall blivit lie friskare efter dom försvunnit.

Läkarn känner helt enkelt efter, jag uppfattade det inte som att det gjorde ont på dom.
Lite ont efter op hade dom nog, men inte alls farligt.

Snarkningarna försvann på engång, min dotter snarkade som en fullgubbe.. *s*
Dom slutade dregla och har fått det mycket lättare att äta.

Jag tycker inte alls att operationen var jobbig, men självklart var jag nervös, det handlar ju om ens ögonstenar. Men i efterhand kan jag berätta att det inte fanns något att oroa sig för.

Lycka till!

Tack för ditt lugnande svar!

Skrivet av  Pling & Axel -00 + bf 9/4
Låter som ett verkligt lyft att bli av med polypen. Jag hoppas att undersökningen går smidigt och att vi snart får tid för operation. Varken Axel eller vi sover speciellt bra som det är nu.

Tack!!!

Grannflickan...

Skrivet av  D med N & A
...som är tre år, var till ÖNH och gjorde undersökningen. Fick beslut om operation och blev placerad i kön.

Nån vecka efter undersökningen skulle mamman tvätta hennes kudde och den blev alldeles förstörd i tvätten, det var en dunkudde. Då fick flickan en annan kudde, en vanlig utan dun. Snarkningarna upphörde direkt!!!! Så i hennes fall hade de kanske opererat helt i onödan, för tydligen berodde snarkningarna på allergi!!!

Hon som hade alltså haft kudden hur länge som helst och då snarkat/haft andningsuppehåll över ett år!! Så nu slipper hon operationen trots allt! Kan vara värt att kolla upp kudden kanske? För säkerhets skull?

Tack för tipset, men...

Skrivet av  Pling & Axel -00 + bf 9/4
vi har inte dunkuddar eller täcken.

Tack!