Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Värt ett försök!!!!!

Skrivet av Pernilla med Jonathan-98 o Johanna-02
Hej allihop tappra föräldrar med öronbarn.....

Läste artikel för ett tag sedan om en mamma med två barn som haft stora problem ända sen barnen föddes. När hon en dag fick tips om ett naturläkemedel som heter Esberitox så tog hon reda på mer genom att läsa forskning gjord bland annat i Tyskland. Där är läkarna inte lika skräckslagna för naturläkemedel som svenska läkare är. Efter mycket läsande så bestämde hon sig för att testa. Hon krossade en tablett och blandade den med vatten som hennes pojkar drack utan problem....peppar peppar men barnen har inte haft några öroninflammationer mer och den förkylningen de fick var mycket lindrig......

Är någon intresserad att läsa hela artikeln så maila mig......
Svar på tråden: Värt ett försök!!!!!

Japp!

Skrivet av  Py
Sen dante var 2 har han fått esberitox (säljs även på apoteket numer!) så fort han blir lite förkyld. Eller han var nog bara 1.5 år. Han slapp rör och får sällan svåra förkylningar. Nu äter han pencillin för streptokocker óch jag är extra noga med esberitox som ju även är bra i samband med pencillinkurer! (Gör även lökomslag på lilla killen och det lättar öronsprånget!)
Kram Py

Va kul att fler vågar testa...

Skrivet av  Pernilla med Jonathan-98 o Johanna-02
Härligt att det fungerat så bra. Vad har människan använt innan vi fick de mediciner vi har idag......jo som sagt naturmedecin....visst är det bra med penicillin ibland men en del svenska läkare skriver ut det som det vore halstabletter.....tror att kombinationen natur/vanliga läkemedel ibland är bäst.
Rekomendationer från Socialstyrelsen till svenska läkare är att vara restriktiva att ge barn mellan 2-10 år penicillin för ofta.

Det går framåt men

Skrivet av  Britt
fortfarande pratar man sällan om en av penicillinets baksidor; candida som vad jag förstår kan bidra till rundgång öroninfl-penicillin-candidaöverskott-belastat immunförsvar o obalans i tarmfloran-öroninfl osv. Så blev det för min dotter men vi fick ordning på det ganska snabbt.
Hörde en sak om Esberitox- att det ska stå på tillverkarens hemsida om ökad risk för att utveckla allergier. Vid långvarigt bruk antar jag, men ändå. Vet någon nåt om detta.

Rekommenderas ej till...

Skrivet av  Öronbarnsmamma
... barn under 8 år står det på Esberitox, törs jag då ge det till en 4-åring?

det är ju på.....

egen risk, självklart....men när ingenting annat hjälper. Om du vill ha mer info hör av dig till företaget som producerar produkten och fråga varför de ej rekomenderar till barn under 8 år

Tyvärr har en ny

Skrivet av  Besser wisser
kliniskt studie visat att barn (till skillnad från vuxna)inte har någon nytta av röd solhatt (echinaea). Deras immunförsvar är inte helt utvecklat och detta är en immunoreglerande substans.

då kan man fråga sig....

varför det har blivit så bra effekt hos de barn som har prövat....det är klart att det finns olika reaktioner men en del öronbarn har definitivt blivit hjälpta......det är väl som med allt annat när det gäller naturläkemedel så får man prova sig fram...