Gjorde de rätt? |
|
Skrivet av | Olles mamma |
Hej Jag skrev i går på "när barnen blir sjuka" men kom på att detta var bättre. Min pojke har varit febrig sedan i fredags,men var feberfri i går.Han hostar något fruktansvärt,inte så ofta,men när det hostas, så är han högröd i ansiktet. Han får heller inte behålla det lilla han äter pga hostan.Jag åkte i alla fall in med honom till barnmedicin och där kunde en läkare konstatera att allt verka bra,förutom att han var rejält förkyld. Hon hade svårt att se hur öronen såg ut och skicka oss vidare till öronmot.Där titta en färdig läkare på honom och sa att det stod vätska bakom båda och i det ena örat var det rött men inga bakterier.Hon tyckte inte att pojken skulle ha penecillin,men ville att en annan läkare skulle titta.Han tvekade aldrig utan sa att det var en öron inlammation,vilket den andra läkaren inte tyckte. Nu fick pojken penecillin i alla fall,men det kanske inte hade behövts känner jag.Hur kan två färdiga öronläkare säga två helt olika saker? Han fick Erymax,eftersom han inte tål Bactrim och Kåvepenin. |
|
Svar på tråden: Gjorde de rätt? | |
Inga svar finns |