Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Susanne m Douglas!

Skrivet av M
Våra pojkar är precis lika gamla såg jag nu...och de verkar precis lika olycksdrabbade. Måns har nu haft 12-14 öroninflammationer med ännu fler penicillinkurer. Han fick ju rör i november och har förmodligen haft en inflammation sedan dess. Nu har vi försökt droppa borsyra och ättiksyra i öronen istället för penicillin, har ni provat något annat än antibiotika?

Skulle ha opererat bort rören i torsdags men han var för sjuk för att opereras, fick ny tid på torsdag.

Vad säger era läkare, hoppas på att det ska växa bort?
Svar på tråden: Susanne m Douglas!

Hejsan!

Skrivet av  Susanne med Douglas 030122
Vår son har ju haft 11 öi och ätit ännu fler kurer antibiotika eftersom vissa har varit svårbehandlade + att han haft andra infektioner.

Vi har bara väntat på att Douglas skulle fylla 1 år så skulle de sätta in rör. De har inte velat göra det innan eftersom i Lund anser de att det kan ställa till med mer problem än vad de hjälper. Igår fick han dock äntligen sina rör och jag hoppas sååååå att det ska hjälpa!

Vi har inte försökt med något alternativt. Eftersom han haft så mycket strul så har jag inte velat mixtra för mycket. Har det fungerat för er?

Så våra små är lika gamla...roligt. Hur är det med Måns tal? Har han jollrat som han skulle och börjat säga riktiga ord? Douglas började jollra först vid 10 månaders ålder och är långt ifrån att säga riktiga ord. Jag vill veta om det är alla öronproblem som är "boven" eller om orsaken är någon annan.
 

Åh vad skönt att det är gjort nu!

Skrivet av  M
Och att op gick bra, nu får vi hålla tummarna att det funkar som det ska!

De där dropparna har funkat ganska bra, men det förutsätter väl att man har rör tror jag? Nu har ju inte inflammationen försvunnit men definitivt lindrats. Läkarna säger nu att alla främmande föremål måste ut ur örat (dvs rören) så att han kan bli av med den inflammation han förmodligen haft sedan i november...suck. Så i morgon ska vi försöka igen, förra torsdagen hade han feber så då fick han inte opereras.

Måns tal är också sent, han har en tvillingsyster som inte har problem med öronen och hon säger en massa ord, men det är ju svårt att veta om det beror på det här eller inte. Jag har en 3-årig son också och han var väldigt sen med talet så det kanske är en killgrej? :) Måns låter väl en del, men det är mest entoniga ljud...inte ord.

Lycka till i alla fall med rören, vi lär väl ses mer härinne!
 

Artiklar från Familjeliv