Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Negativa sidor med rör?

Skrivet av LH
Har idag fått tid för rörinsättning för min pojke som är 4 år då vätskan bakom hans trumhinnor inte vill försvinna och han hör dåligt och har obehag från öronen. Undrar nu om det finns någon baksida med detta som vi inte tänkt på. Vad tycker ni som har erfarenhet av rör?
Svar på tråden: Negativa sidor med rör?

Positiv trots allt....

Skrivet av  M
För oss har det strulat, men alla jag pratat med är positiva! Jag är positiv till det också och tror att det som hänt vår lilla pojke är ganska ovanligt. (Det verkar som att det finns så mycket var som rinner ständigt att hörselgångarna nu blir inflammerade av allt fuktigt som blir liggande där. )

Men som sagt jag tror att det oftast blir bättre! Vi kommer att operera ut hans rör nu i veckan och jag kommer inte att tveka att sätta in dem igen när inflammationene läkt ut igen.
 

Cissi fick rör när hon var 3år...

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03(Cissi -97)
För henne har det bara varit bra. De trillade ut av sig själv efter nästan ett år.

Något som kan tänkas ha varit en nackdel med det hela är att hon blev så otroligt ljudkännslig. Vi köpte öronproppar i silikon på apoteket som hon kunde ha både när hon badade i pol/havet och när hon var på bio.

Lycka till med operationen!!
 

Artiklar från Familjeliv