Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När brukar ni ringa öronläkaren?

Skrivet av Helena m Emma 8/6-03(Cissi -97)
Cissi har ju aldrig haft ont en längre tid när hon har haft sina öif, utan det har värkthål så har det varit klart.

Med Emma verkar det vara annat. Ska jag ringa öronläkaren när jag misstänker öif eller ska jag vänta någon dag för att se hur det blir?
Svar på tråden: När brukar ni ringa öronläkaren?

om det...

Skrivet av  mamma a-k
...gör ont eller barnet hör dåligt ibalnd har barnet inte ont kanske bara drar i örat lutar huvet konstigt feber ja då ringer man
 

Douglas...

Skrivet av  Susanne med Douglas 030122
brukar alltid sova extra dåligt om nätterna då han har öroninflammation och då ringer vi direkt. Jag vet hur ont det gör eftersom jag själv var ett öronbarn och då vill jag att han ska bli av med det onda fort. Visst, har det blivit några extra turer till öron då det inte varit det....men hellre det tycker jag.

Vissa barn är ju så svårt att se det på och då är det ju svårt. Fast jag brukar som sagt ringa då jag misstänker en öi. Det är ju inte så kul om man väntar och så värker det hål.

Det är ju upp till var och en vilket man väljer. Åka direkt eller vänta. Hos vissa barn läker det ju ut av sig själv och behöver ingen antibiotika, men Douglas har alltid behövt så då har det känts meningslöst att vänta. De gånger vi har väntat så har det antingen gått hål eller så har han krävt mer än en pencillinkur innan det läkt bort.
 

Det blir jourläkaren (igen)...

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03(Cissi -97)
13.45 kröp hon upp i mitt knä och somnade. När jag nu la ner henne i sängen så upptäckte jag att det gått hål. Kan det ha varit då hon hoppade till i sömnen...?

Tack för era svar. Nästa gång ska jag vara den oroliga mamman och ringa örondoktorn på en gång!!