Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tråkigt med få inlägg!!

Skrivet av Jennie med Tilde 000614 & Ville 030420
Nu har min gosse en rejäl förkylning och ögoninfl. nu väntar man bara på öroninfl också(pessimist som man är)Man kan ju bara hoppas att han slipper,kanske ska gå och kolla idag?Vad hade ni gjort?För att slippa att trumhinnan spricker igen.
Synd att det är så få som skriver här inne,mitt inlägg är sist och det skrevs för flera dagar sedan.
Svar på tråden: Tråkigt med få inlägg!!

Visst är det tråkigt....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03(Cissi -97)
men också ett tecken på att det börjar bli vår och barnen blir friskare.

Ville får ta och krya på sig. Hoppas att han slipper öif.

För min stora tjej så gick det alltid hål på trummhinnan vid öif. Det gick alltid så fort och vi hann aldrig misstänka öif föräns det redan var över.

Lilltjejn har just avslutat sin spektramox-kur och jag hoppas att vi slipper fler öif.
 

Hm...

Skrivet av  Susanne med Douglas 030122
Ett av tecknena för att Douglas hade en öroninflammation eller en på gång var att han fick ögoninflammation. Hur har det varit för Ville vid övriga öi? Kanske ett tecken även hos honom. Det skadar ju inte att åka och kolla...

Douglas fick sina rör den 23/3 och sedan dess har han varit utan öronproblem. Det känns som om det var EVIGHETER sedan fastän han hade en den 8/3 och ytterligare en den 17/3. Hoppas han slipper det i fortsättningen! Vi var till och med och badade i onsdags på badhuset och han fick inga problem alls! Härligt!

Hoppas Ville slipper öi den här gången...ja i framtiden med förstås!
 

Vad har hänt sen sist?

Skrivet av  Helena
Har du märkt någon skillnad på Douglas tal? Jag vill gärna veta hur andra barns hörsel och tal förändrats sedan de fått rör. Tyvärr vet jag inte om min tjej hör längre, hon reagerar sällan på ljud och om hon verkar reagera så kollar hon ofta åt fel håll, så säker kan man inte vara. Däremot låter det mer om henne, så man får hoppas att hon hör någorlunda.
 

Helena

Skrivet av  Susanne med Douglas 030122
Vi har inte märkt någon nämnvärd skillnad på Douglas tal. Möjligen att han låter mer, dvs oftare. Han kan ju ibland vara tyst en hel dag utan att "säga" något. Möjligen har han ändrat lite på stavelserna med. Det har några gånger kommit olika stavelsekombinationer. Förr var det alltid samma stavelser. Tex avavav, ababab, men nu kan det vid enstaka fall komma typ jaba eller nåt sånt.

Hur det är med hörseln vet vi inte än. Han hör det märker vi, men hur mycket. Han har ju gjort hjärnstamsaudiometri och då såg de att han "kan" (om där inte finns övriga fel vill säga)höra ner till i alla fall normal samtalston med ev bortfall av vissa frekvenser. På onsdag ska han göra ett nytt hörseltest för att kontrollera HUR mycket han hör.
Har ni kollat er tjejs hörsel?
 

Susanne!

Skrivet av  Helena
Våra barn har ju inte kommit lika långt, eller utvecklats på samma sätt riktigt. E har inte fått något hörseltest gjort efter röroperationen, vi väntar på att få komma, men det kan dröja 2 månader till... Hurdant hörseltest kommer de att göra den här gången på D?

Hjärnstamsaudiometri gjordes när E var någon månad och den visade nedsättning på ena örat, men jag vet inte hur mycket. Det andra örat skulle vara ok.

Jollret är inte alls av typen gaga ännu utan mer "mmmmmmmm" om det är något. Och sen reagerar hon ju inte på ljud i rummet utan bara när hon ser att det är någon annan i rummet. Att ropa godmorgon till henne när hon vaknat är lönlöst, men hon blir jäteglad när hon ser mig...

Du får berätta vad som upptäcks på onsdag, det är intressant att kunna följa D:s utveckling också!
 

Ögoninflammation...

Skrivet av  Linda m Adam 23/10-99
... och ögoninflammation kan orsakas av samma bakterie berättade vår öronläkare sist vi var där, så det hänger liksom ihop. De gånger Adam haft ögoninflammation (som orsakats av bakterier) har han också fått öroninflammation!
 

Artiklar från Familjeliv