Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Härda ut utan antibiotika???

Skrivet av Dino m Anton & Gabriel
Någon som gjort det?
Vi var tvugna att åka till närakuten idag istället för till Gabriels öronläkare för att de hade kurs tills den 13:e april.
Gabriel hade som misstänkt öroninflammation. Nu på båda sidor. Vi var hos öronläkaren direkt efter avslutad spectramox kur för en dryg vecka sedan och då hade det läkt ut helt på bägge öronen... Han sa dock att om det skulle komma tillbaka innan op, så skulle han sätta in en lågdosantibiotika som han skulle ta ända fram till op-dagen. (han ska få rör den 3:e maj)
Nu kunde vi ju då inte få kontakt med honom och läkaren som vi träffade på närakuten visste inget om det där lågdosgrejet som Gabriels doktor tänkt ordinera. Vi fick recept utskrivet på Bactrim, men hon sa att vi kunde försöka med alvedon och näsdroppar. Han får ju så nedsatt immunförsvar och åker på allt man kan direkt efter avslutad penicillinkur.
Han är väldigt gnällig och sover dåligt... men jag vet ändå inte om jag ska ge penicillinet. Det blir ju bara som vanligt att han äter upp kuren och så blir han bra, men får en ny öi inom en vecka...
Ska vi då till doktorn igen och få mer penicillin osv ända tills operationen??
Vad skulle ni gjort?
Om natten blir jättejobbig så kommer jag nog hämta ut penicillinet imorgon ändå.
Svar på tråden: Härda ut utan antibiotika???

Hur gammal är han?

Skrivet av  Lisa
Jag har läst någonstans att det finns tabletter man kan äta med "goda bakterier" i, som ska kompensera det som antibiotikn slår ut. Vuxna kan äta dem, och om man ammar går de över i mjölken och vidare till barnet. Vet inte hur det är med små barn däremot. Vet inte vad de heter heller dessvärre.
 

1 år

Skrivet av  Dino m Anton & Gabriel
gammal är han bara.
Om du kommer på vad de där tabletterna heter så får du gärna berätta!
 

Artiklar från Familjeliv