Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rör snart?!

Skrivet av LH
Har tid på torsdag för rörinsättning. Nu har Viktor feber så man vet ju inte om det blir av. Undrar om det mest är positiva effekter av rör. Blir barnet i allmänhet lugnare och friskare?? V är ganska rastlös och vild av sig ibland vilket vi tror kan bero på att han är irriteras av obehag i sina öron, förutom trots då förstås. Tycker att de flesta skriver om negativa effekter. Vad skall man tro?
Svar på tråden: Rör snart?!

Vill bara fråga

Skrivet av  Jennie med Tilde 000614 & Ville 030420
Hur gammal är Viktor?
Min Ville lät också få rör,men vi har inte fått tid ännu.Är väldigt nyfiken på svaren du ska få här om positiva och negativa resultat efter rörinsättningen.
 

Nyss fyllda 4 år.

Skrivet av  LH
Han fyllde 4 i mars. Kan förstås vara bra att veta.
 

Vi har bara...

Skrivet av  Susanne med Douglas 030122
...haft positiva erfarenheter av rören. Nu fick ju Douglas i och för sig sina rör för bara en månad sedan, men han har inte haft några som helst problem sedan dess. Han är idag 15 månader och hann med 11 öroninflammationer innan han fick sina rör. Han har inte haft minsta tecken på sjukdom/förkylning heller! Helt underbart! Det är det bästa vi gjort!
 

nja..

Skrivet av  J + 2 pojkar
såna effekter har jag inte märkt på Linus, men jag kan tänka mig att det "stressade" försvinner eftersom de hör och har mer kontroll på sin omgivning!

Men jag bara undrar varför ni inte ber om kåvepenin eller nåt 5 dagar innan op så han säkert är frisk! Så gjorde vi och en kompis dotter väntar nu oxå på op och hon ska oxå äta det i 5 dagar innan!
 

Artiklar från Familjeliv