Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Öronbarn?

Skrivet av Sanna
Hej! Måste bara få fråga er... Har ett tvillingpar på sju mån och de är olika som natt och dag. Den ena supernöjd och lugn, den andra full fart och mer "missnöjd". Killen det är fart på har haft misstänkt öi ett par ggr (de har inte riktigt kunnat se). Jag undrar hur det ni märker att det är öronen och hur det har påverkat era barns "beteende" när de var bebisar. Hur kan man hjälpa den lilla? Alla tips å tankar är välkomna!

Kram från en trött mamma.
Svar på tråden: Öronbarn?

Ville har reagerat så här...

Skrivet av  Jennie med Tilde 000614 & Ville 030420
När han var 7½ mån fick han öi för första gången.Det gick inte att missta sig.Han skrek och vände och vred när jag lade ner honom.Annars är han väldigt tålig,nöjd och belåten.Gnäller aldrig förutom när han är hungrig typ.Han har haft 6 öi efter det och han är lugn och harmonisk mellan öi.Sedan s¨å fort han blir förkyld så tar det ca. 2 dygn och så är vi där igen.
När jag märker att han blir gnällig då har han ofta feber och då får han alvedon och nässpray morgon/middag/kväll.Högläge på sängen.
Nu sista gången fick vi ingen antibiotika och det verkar ha läkt ut av sig själv!
 

1:a gången

Skrivet av  Annika m. Robin 23 mån & Michelle Maj-00
så gallskrek Robin, så fort vi lade ner honom i sängen, det hördes på skriket att han hade ont!
Och sen så rann varet ut ur örat.

De andra gångerna har han inte haft ont utan vi har bara sett var i örat, för hans trumhinnor har spruckit varje gång.
Han har också bara haft feber en gång vid öif, (nu, han fick en öif igår)
 

Artiklar från Familjeliv