Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åldersgräns för rör?

Skrivet av Linda med Anton -99 & Elias 030921
Är ny på denna sida, och jag är glad att den finns - synd bara att det ska behövas...

Har en pojke på 4,5år som är öronbarn, med honom har vi testat det mesta mig veteligen.
På honom opererade vi in de första rören när han var drygt ett år, de satt i precis en vecka innan de ramlade ur...
Efter ytterligare 3 öi, alltså en månad senare, opererades det in permanenta rör som de måste operera ut. Vilken skillnad! Jag tackar högre makter för dessa rör!! För ett år sedan tog vi ur rören, men ena örat är tyvärr fortfarande ej igenväxt, men han har faktiskt inte haft en enda öi sedan dess!!

Nu har jag även en pojke på 7 månader som fick sin första öi för precis en månad sedan, och sedan dess har han haft 3 öi. Med andra ord, samma visa igen...

Mötena med vc har ej varit goda - ingen förståelse för att vi vill ha remiss till öronkliniken, utan de tycker att det är onödigt när han är så liten!!!
Idag har vi ringt till öronkliniken och försökt komma dit ändå, men det verkar svårt.

Vad ska jag göra?
Tillämpar man någon åldersgräns för rör?

Styrkekramar till er alla och era små barn!
Svar på tråden: Åldersgräns för rör?

Tydligen

Skrivet av  Jennie
så vill man på många ställen inte sätta in rör före 1 års ålder.

Vår son var dock bara 8,5 månader när han fick sina rör och att han fick dem så tidigt berodde nog på att minst en trumhinna sprack varje gång han fick en öi (han hade 6 öi mellan 4 och 7 månaders ålder).

Hade inte trumhinnan spruckit varenda gång så hade man troligtvis avvaktat.

/ Jennie
 

Artiklar från Familjeliv