Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Imorgon är det dags

Skrivet av Annika m. Robin 23 mån & Michelle Maj-00
för Robin att få sina rör 7,30 ska vi vara där, håll gärna tummarna för att det går bra.
Jag är både glad, nervös, orolig och allt. Inte kul att behöva få sin lille kille sövd.
Men det går nog bra hoppas vi.
Svar på tråden: Imorgon är det dags

Det gick BRA!!!

Skrivet av  Annika m. Robin 23 mån & Michelle Maj-00
Vi var där 7,30 men då hade de ju inte öppnat än *s*
Trött personal? 7.40 anmälde vi oss i kassan.
Vid strax efter 8 fick han lite lugnande som han blev bra snurrig av *s*, han satt och vinglade i sängen och lekte med bilen. Och vid 8,25 var han i OP salen han höll bilen i handen och somnade så sött i min famn.
Ville inte riktigt lämna honom där.

Blev så nervös så jag gick ut och rökte och gick och kissade och när jag kom tillbaka kom han precis tillbaka. Det hade inte varit några problem alls.
Han sov sen i närmre 2 timmar,när han vaknade var bilen det första han ville ha, sen var han pigg och fick saft och välling och vi åkte hem vid 11.

Sköterskan var så go, snäll, trevlig och svarade på allt vi frågade. Så nu hoppas vi slippa en massa öif till. Tog lite foton och hojtar när jag har lagt upp dom senare.
Tack för tumhållningen!!
 

Finns foton från OP i infon IMT

Skrivet av  Annika m. Robin 23 mån & Michelle Maj-00
 

tuben

Skrivet av  mady
har mina barn alltid fått bort när de kommit ut från op rummet och till ig. Tänk vad olika det är. I morgon är det dags för oss igen, min minsta tjej på 4 skall få rör för tredje gången.
Det är inte kul när de sövs jag ryser av tanken. För att inte tala om hur mina barn brukar snedtända av narkosen och vara rabiata när de vaknar...
 

Jag såg aldrig nån tub...

Skrivet av  D med N & A
...hon hade bara flöde med syrgas, en slang som låg framför ansiktet på henne...
 

på bilderna

Skrivet av  mady
finns en bild där han har tub, det till och med står i texten under...
men en mask med syre det har mina barn oxå fått.
 

Hi hi, nu var jag nog otydlig ja...

Skrivet av  D med N & A
Jag menar att jag inte såg någon tub när min Nova opererades, vare sig inne i op-rummet eller på uppvaket. =) Hon hade bara flöde hela tiden vad jag såg.
 

Va bra!

Skrivet av  D med N & A
Vad skönt att det gick så bra och vad FORT ni fick åka hem!! Vi var ju kvar till sent på eftermiddagen, först sa de att hon skulle vara tvungen att stanna över natten t.om.
Hoppas han slipper fler ÖI nu!!!
 

Skönt att det gick bra.

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
Hoppas att det går bra i fortsättningen också.
 

Tack allihopa

Skrivet av  Annika m. Robin 23 mån & Michelle Maj-00
ja, nu hoppas vi att han slipper fler öif.
Det har inte runnit ut nån vätska eller var ur rören som det kunde göra de första dagarna, och det känns ju skönt änsålänge.
Och han verkar inte ha blivit ljudkänsligare heller, frågade faktiskt läkaren om det och vad hon visste så var det ganska ovanligt att man blev det.
 

Artiklar från Familjeliv