Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jaha, då var det dags igen....

Skrivet av Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
Ingen förkylning är komplett om inte det går hål på trumhinnan också... (eller?) Men bättre nu än om 2-3veckor, då vi åker till Kreta.

Det enda jag ser framför mig är ett grönsnorigt barn på öppnaförskolan..... *grrrr* Nu kan hon ju ha blivit smittad vart som helst, men det är ändå det jag tänker på. Nästa gång jag ser ett snorigt barn, grönsnorigt i alla fall, så tar jag Emma och springer....

Ha en bra dag!!
Svar på tråden: Jaha, då var det dags igen....

Gå inte till ÖF

Skrivet av  Åsa m. A-99 & E-02
efter 4.e ÖI så slutade vi träffa andra barn inomhus å ja det hjälper. Det räcker med de baciller som storebror drar hem.

Det är tyvärr så att om man har barn som lätt blir infekterade så undvik smitta. Tråkigt men värt det å Emma har ju oxå större syskon som gott räcker de första 2åren kompisar får komma sedan när immunförsvaret pallar det...

Tänk på att

Skrivet av  Åsa m. A-99 & E-02
flygningar ger felaktig tryck i mellanörat och snoret liksom sug in. Så se till att ha med pencillin på resan. Ge näsdroppar eller passa på att köpa avsvällande medel på Kreta. Pseudoephedrine HCl heter den verksamma substansen och medicinen är receptfri och vanlig i hela världen utom i sverige. Denna medicin har räddat oss mängder av gånger :)

Gå till ett apotek där nere. Fråga efter the Pharmasist (de har ca 5års högskolestudier även i grekland) prata INTE med något biträde . Fråga apotekaren efter:
- I would like som cold medicin for my 10month old daugther. Just for nasal congestion nothing else, no antibiotics or fever reduction (acetaminophen, paracetamol = olika namn på det som alvedon innehåller)

Tar ditt barn astmamedicin eller hjärtmedicin ska det inte ta "cold" medicin.

Det här gör medicinen:
Pseudoephedrine HCl is a nasal decongestant and bronchodilator that shrinks the nasal mucous membrane, promoting drainage of the sinus passages and a clearer upper respiratory tract.

Vissa länder rekomenderar först efter 2år !!!!

Tack för tippsen!*imt*

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)