Ny här..samt en del frågor. |
|
Skrivet av | Ulrika |
Min äldsta son ( 2år) ska få rör inopererade i mitten av juni efter ett antal öi. Märker man någon skillnad efter det? Kommer man märka att han hör bättre, (kommer han när man ropar... ;), får han öi mer sällan eller vad händer? Någon som kan berätta hur blir det sedan, slipper han rör sedan när han blir äldre eller brukar öi komma tillbaka efter rören har trillat ut? | |
Svar på tråden: Ny här..samt en del frågor. | |
|
|
Ville fick rör |
|
Skrivet av Jennie med Tilde 000614 & Ville 030420 | |
den 5 maj och han har precis avverkat en veckas förkylning utan öi och det är fantastiskt skönt. Så det ser ljust ut och jag hoppas verkligen vi slipper det eländet fler gånger. Hur det blir när rören trillar ut vill gärna jag också veta;) |
|
Så här var det... |
|
Skrivet av Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97) | |
när Cissi fick sina rör. Vi tyckte hon hörde bra innan men sedan rören kom in så märkte man att hon hörde ännu bättre. Dessutom blev hon mycket ljudkännslig. Allrahelst för andra barns skrik, skratt och rop. Jobbigt i perioder på dagis. Cissi fick rör efter att ha haft många öif och vätska bakom trumhinnan en lång tid. För henne blev det inte några fler öif (kanske hon hade en till....) och rören trillade ut efter nästan ett år. Hon fortsatte att vara kännslig för ljud, nu är det lite bättre... 3år senare. Hon har inte haft någon öif efter det att rören var borta. Skulle kunna säga att hon är ett "friskt öronbarn". =) |
|