Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Här kommer vi! *långt*

Skrivet av Sofia o Filip-02
Inte sådär väldigt glada över att skriva på denna snacksida men skönt att ni finns.

Lite om vår historia. Filip var under år 1 aldrig sjuk, inget kräk, inget snor bara kärnfrisk. Sen när han började på dagis vid 15 mån så kom infektion efter infektion. I mitten av mars fick han sin första ÖI och pencillinkur. Den hade tyvärr ingen effkt utan vi provade en ny sort som inte den heller hjälpte varpå vi testade nr 3. Den hjälpte och i mitten av april var ha frisk. I två veckor.
Ny ÖI och likadant penicillin som sist, återbesök efter 10 dagar men infektionen kvarstod så vi fick en ny sorts penicillin som ta under en långperiod i svagare dos. Samtidigt fick vi en remiss till en öronläkare på ett privat sjukhus.

Vi var på läkarbesöket i förra veckan och han gick igenom Filips öronhistoria och gjorde en vanlig undersökning. Konstaterade att det fortfarande var rött och slappa trumhinnor. Vi fick göra ett test där de kollade trumhinnans reaktion och aj aj inget kul resultat. Höger uppvisade knappt någon reaktion allas medan vänster var lite bättre men båda långt ifrån normalkurvan.
Våra alternativ var att vänta och se om kroppen självläker med risk för att talet/ hörseln blir påverkat eller operera in rör.

Så nu väntar vi på att få ett operationsdatum och jag mår redan dåligt för min lille killes skull att behöva gå igenom allt detta. Men efter att ha läst om era historier så känner jag mig tryggare ang op.

Oj, skall kanske tillägga att vi bor i England och om ni vill veta mer hur sjukvården funkar här så fråga!
Svar på tråden: Här kommer vi! *långt*
Inga svar finns