Måste man alltid visa en öi?? |
|
Skrivet av | Marie m. Olivia-00, Nora-02 |
Alltså så här är det min dotter på snart 4år är öronbarn fick rör vid 7mån, som hon tappade i höstas. Hon har haft en par öi sen dess. Grejen är den att vi får bara inte i henne penecillin vi har provat olika sorters flytande och pyttesmå tabletter men det går bara inte. Hon bara kräks upp det, det är nog själva grejen med pencillin börjar jag tro. Sist hon hade öi för ett par veckor sen så lade vi bara lökomslag samt gav henne alvedon. Igår var det dags igen, hon skrek hela em somnade sen utmattad kl. 16 på soffan. >När jag sen väckte henne vid 18,30 hade hon inte lika ont men då hade det ju geggat lite så då har väl blåsan gått hål så att det inte gör lika ont längre. Idag är hon pigg. Måste jag åka och visa henne för en doktor imorgon?? De är ju inte ens alltid de ger pencillin till så stora barn utan det måste ju vara bättre med droppar och att det får självläka. Bara man kollar upp att det har gått tillbaka om ett tag. Är det några av era barn som hör dåligt pga alla öi?? Olivia gjorde hörseltest förra sommaren och det visar att hon hör lite dåligt men hon hade vätska bakom trumhinnorna då också. Men nu märker jag att hon hör ganska dåligt. Kanske jag ska ta och ringa på öron ändå imorgon de överväger ju att sätta nya rör på henne också så.. |
|
Svar på tråden: Måste man alltid visa en öi?? | |
|
|
Måste och måste.... (blev långt) |
|
Skrivet av Helena m Emma 8/ 6-03 (Cissi -97) | |
det måste man väl inte. Man känner ju sitt eget barn bäst och verkar barnet klara av det så är det väl ok. Man bör väl kolla upp det hela ca 1 mån senare därimot. Hade jag haft en 4åring med öif för andra gången på två veckor så hade jag nog gått till läkaren. Men kanske inte första gången. Det beror ju på så mycket, man känner ju sitt eget barn bäst. Cissi hör väl lite sämre, men det är inget som märks direkt. Det mesta är 7års trotts.... Barnens far därimot, som också var ett öronbarn ända upp mot tonåren, hör alldeles utmärkt trotts en operation som oftast sätter ner hörseln. Min moster som också hade många öif som barn, och då behandlades de inte med pencillin på den tiden, hör som en hök. Min mor som inte hade öif som barn har hörapparat (hon är några år yngre än min moster...). Oj, så långt det blev...... ;) |
|
hej |
|
Skrivet av Marie m. Olivia-00, Nora-02 | |
jag ringde öron idag och vi ska dit om två veckor. De ville alltid kolla i öronen efter en öi, och eftersom hon haft två ganska tätt nu utan att visa upp dom på öron. Tack för ditt svar iaf. det verkar vara väldigt olika det där med hörseln. Har en kompis som är 25 hon är en av d få % som fortfarande har väldiga problem med öronen är till örondok. varje eller varannan månad pga problem. Och hon har blivit döv på ena örat. |
|