Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här, med frågor...

Skrivet av Emma m Tove 031118
Hej på er!
Jag heter Emma och mamma till Tove, snart 7 mån. Hon fick en ÖI för en månad sedan, fick kåvepenin och allt blev bra. Trodde vi... 2,5 v senare var det dags igen. Denna gång visade det sig "bara" vara katarr, så vi fick vänta ut det. Hon skrek i stort sett dygnet runt i två dygn, stackarn, trots alvedon :-(

Sedan var det bra i en vecka, och idag var det dags igen. Ingen ÖI, bara katarr igen, så vi får vänta och se och förbereder oss för ännu en sömnlös natt.. :-(

Ni som varit i samma sits, har ni några tips på vad man kan göra för att underlätta vid katarr, förutom att höja huvudänden på sängen?

Hur länge har era barn haft katarr innan den läkt ut?

Känner mig lite orolig för språket. Visserligen är hon liten, men hon reagerar knappt på ljud sedan första ÖI:n.

Vi får bara höra att vi ska vänta och härda ut tills hon blir stor nog för rör, men det känns lite tröstlöst om det ska fortsätta så här..

Svar på tråden: Ny här, med frågor...

Stackars liten!

Skrivet av  Helena m Emma 8/ 6-03 (Cissi -97)
Välkommen hit! (även om det känns trist att säga det pga orsaken)

Eftersom Tove är 7 mån så kan du börja använda nässpray, det kan lätta på trycket. Om ni inte redan går hos en öronläkare så skulle jag kräva att få en remiss till en.

Lycka till och hoppas att Tove slipper fler katarrer.