Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ställer frågan igen,,lite akut

Skrivet av eva-lena.89.95.97/98.simon30/10-01
Hur man gör när man rönkar mandlar o polyper????? Simon ska dit nu röntga på måndag,,hoppas någon kan hjälpa mej me dsvar innan..kram
Svar på tråden: ställer frågan igen,,lite akut

Du kan prova detta

Skrivet av  Bor i eget hus
Pressa en vitlöksklyfta i ljummet vatten.
Låt dra några minuter. Sila, ta en bomullstuss och doppa i lösningen. Stoppa i örat men obs INTE LÄNGRE ÄN 15 minuter. Vitlöken bedövar örat och drar ut det onda. Kan upprepas morgon och kväll. Gärna tidigt då ett öronbarn får känningar. Det både botar och lindrar om det inte gått för långt. Men superviktigt att inte ha inne tussen längre än 15 min. Kan även användas på barn under 1 år.

 

Eh, va...

Skrivet av  Mia A
nu hängde jag inte med. Jag trodde att eva-lena undrade hur en röntgen av polyper gick till... eller missade jag något? Kanske har ´hon skrivit tidigare?
 

Herregud det blev fel

Skrivet av  Bor i eget hus
Svarade på fel ställe
 

*fnissar* Oops så kan det gå *imt*

Skrivet av  Mia A
.
 

Hej,

Skrivet av  Mia A
tyvärr har jag ingen erfarenhet av detta, men jag kände ändå att du lät så desperat och har inte fått några direkta svar.

Det jag kan tänka mig är att antingen så gör dom en ultraljudsundersökning (liknande den man gör vid grav) eller också en helt vanlig röntgenplåt, alltså röntgar helt enkelt.

Läkaren/sköterskan förklarar säkert vad som skall hända innan. Ev kanske han får något lugnande (brukar vara flytande) för att han lättare skall kunna ligga stilla.

En vanlig röntgen brukar hur som helst gå jättefort!
 

Jag skulle tro att...

Skrivet av  Helena
Han får lägga sig på röntgenbordet med ett förkläde. Du står bredvid. "Fotografen" ställer in kameran och riktar den mot halsen, tar ett kort, kollar om det blivit bra i datorn, tar eventuellt ett till. Det går på några minuter, gör inte ont.
 

Artiklar från Familjeliv