Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Besök hos Öron-Näsa-Hals. Vad görs då?

Skrivet av Anna, Anton -99 & Nellie -02
Anton ska på ÖNH-besök i december. Vad gör dom då? Han är helt hysterisk när det kommer till pinnar i svalget/näsan, gör de såna undersökningar? Tänkte så man kan förbereda honom lite.

Han har haft massor massor massor av ÖI sista året, så nu har vi äntligen fått tid till läkare för utredning!

Svar på tråden: Besök hos Öron-Näsa-Hals. Vad görs då?

Ingen som vet?

Skrivet av  Anna den andra :)
*undrar*

=)
 

Här måste det var många som vet.....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi-97)
(Jag har inte varit sån aktiv besökare för Emma har haft turen att inte ha haft några öi sedan i juli)

Våran ÖNH-läkare kollar i öronen, kanske kollar snabbt i halsen och näsan om barnet är förkylt. Annars är det bara öronen som är i focus. Han brukar också "pipa" i örat för att mäta elastisiteten på trummhinna.

Hoppas att du får svaret i tid.
 

Tack :)

Skrivet av  Anna, Anton -99 & Nellie -02
Vi ska inte dit förrens den 21 december så jag är ute i god tid *L*

Tack för ditt svar!
 

Hej!

Skrivet av  Monica
Nu var det ett tag sen sonen hade ÖI så jag har inte varit här så jätteaktivt...

När vi fått tid hos öronläkaren så kollade han öronen för att se om det såg fint ut. Kollade efter ärrbildningar om trumhinnan spruckit. Sen var vi hos en sköterska och de gjorde ett hörseltest. En av oss fick följa med in i det ljudisolerade rummet och så kom det ljud från vänster resp höger. När sonen kollade åt rätt håll dök det upp en bild på den skärmen.

Så smärtfritt gick det till för oss!
 

Tack =)

Skrivet av  Anna, Anton -99 & Nellie -02
Hoppas det går lika smärtfritt för oss *L*