Vilka penicillin har ni fått? |
|
Skrivet av | Åsa o Elsa |
*SUCK* Elsa fick sin femte öroninfl sedan lucia. Slutade med sista p kuren i söndags *MEGASUCK* Vi har fått följande p-kurer den här sista vändan: kåvepenin amimox bactrin spectramox (nr 1) spectramox (nr 2) Undra varför han gav samma penicillin igen? Någon som vet? Glömde fråga. Hälsn från Åsa |
|
Svar på tråden: Vilka penicillin har ni fått? | |
|
|
Har de gjort en odling.... |
|
Skrivet av | |
för att se att det inte är någon resistent bacterie?? | |
Nej ... |
|
Skrivet av Åsa | |
.. de har inte gjort någon undersökning alls... *suck* | |
|
|
Bactrin har vi aldrig fått |
|
Skrivet av Wild | |
men spectramox samt immacellin brukar vara de två mediciner som hjälper mina barn bäst. Kåvepenin är helt förkastligt på dem nu för tiden... Fy vad det är jobbigt när man är inne i sådan period som ni verkar vara nu. Lycka till |
|
Faktum är att bactrin funkade bäst! |
|
Skrivet av Åsa | |
Då blev hon faktiskt riktigt frisk... tills en vecka senare *suck* Ja - Wild - du verkar kunna det här ... många inflammerade barn? |
|
Många vet jag inte men de två jag har |
|
Skrivet av Wild | |
är öronbarn! *suck* Nu är den minsta snart 5 och den äldsta 8 och det börjar lätta lite. Men det har varit några tuffa år med ständigt återkommande inflammationer. Båda två har rör i öronen och de har haft det i olika omgångar. Skönt att bactrin funkade bra för er - jag har helt missat just den sorten. Ett annat råd när man har öronbarn är att ge nässpray när snuvan kommer. Små och mindre barn har gärna förmågan att "dra in snoret" istället för att snyta och just det gör ju att det "smockar igen" även örongångarna. ps...dock utan att missbruka nässpray.. |
|