Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Allt gick bra!

Skrivet av sillen
Åtminstone idag, första dagen! Gunnar var SÅ glad för sina nya klasskompisar, sina coola fröknar och sitt fina hemviste, Bertil lika nöjd med sina fröknar, sina gamla polare och sitt klassrum med allt därtill.

Och hjärtat sjöng på mig när de travade hem tillsammans och kacklade om sina upplevelser, så till den milda grad belåtna att de till och med duchade tillsammans. Nu sitter de och spelar ett spel och verkar NJUTA av varandra!

Jaja, jag vet att det blir ett bakslag om tre dagar när den ene har fått Skansenbesök inplanerat och den andre matteläxa, men den sorgen då...

IDAG KÄNNS ALLT BRA!!
Svar på tråden: Allt gick bra!

Vad skönt...

Skrivet av  Sara
att allt gick så bra!!

Längtar faktiskt lite tills mina blir så stora killar som dina är...! :)
 

Vad roligt!!!

Skrivet av  Jensita m Kajsa & Filippa
Kul att allt gick så bra. Och tänk vad de kommer att växa som personer när de nu får prova på att klara sig helt själv om dagarna och inte har brorsan jämte sig hela tiden. Och det är ju egentligen helt fantastiskt om det fortsätter så här så de kan få kvalitetstid tillsammans och faktiskt njuta av den istället för kvantitetstid delvis fyllt med bråk och kiv.
 

Å vad bra!

Skrivet av  Malin, Tilde och Nora
Vad glad jag blir för er skull. Sjäääälvklart kommer det att hålla i sig *ler uppmuntrande*
 

Härligt..

Skrivet av  Victoria med Axel och Emil
Att det gick bra och att dom är nöjda med tillvaron, grabbarna. Tror också att det är bra att dom får gå i olika klasser om det går, vi bor ju på en liten ort så det blir ju lite svårare att dela på dem kanske.

Men jag ser ju nu när Cornelia börjat skolan och Simon är kvar på dagis att det är bra, för hon har alltid dominerat på vägen hem från dagis med att berätta vad som hänt under dagen osv. nu är ju inte dom tvillingar det skiljer två år mellan dem, men dom har ju levt tätt inpå varandra jämt så man kan ju jämföra lite så ändå.

Själv då jobbar du och står i nu? jag kommer inte ihåg vad du arbetar med. Själv har jag börjat plugget igen, det lät ju stort, ska bara läsa in svenska och engelska B, men det blir nog fullt tillräckligt ändå skulle jag tro. Det känns iallafall roligt att få komma utanför hemmets fyra dörrar igen och att ha fasta tider, har varit ett elände att bara arbetat extra.

Ha det bra

Kram
 

jodå - jag jobbar och står i...

Skrivet av  sillen
...jag jobbar ju med datorer på ett försäkringsbolag, det låter kanske ruskigt trist men faktum är att jag hör till de lyckligt lottade som TRIVS PÅ JOBBET!

Att jobbet sen bara ligger ett par minuter hemifrån, och att killarnas skola ligger mellan hem och jobb förenklar ju logistiken, nog så viktigt.

Så jag har stort hopp om att hösten blir bra; glada pojkar i varsin klass, gubben hemma i landet i alla fall, kul jobb och min mage som verkar växa som den ska (halvtid nu i helgen!).

Jag skickar alla mina nöjda vibbar till dig, och hoppas att det kommer gå bra för dig att kombinera plugg med allt hemma!

kram
 

Artiklar från Familjeliv