Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*host, host* NU vill jag verkligen ha lite ledigt

Skrivet av Ulrica m Simon o Victor 4 år
Här är både jag och lill-Simon krassliga idag...=( Vi som skulle ha luciafirande på jobbet/dagis idag och allt...Simon kräktes på ICA-Maxi igår, (rakt ner i jackan..) och nu har han över 39 graders feber och är JÄTTESJUK..Han har legat hela dagen och det är verkligen inte likt honom.

Själv kände jag i morse att jag inte direkt skuttade upp ur sängen. Jag hade sett fram emot en trevlig dag, gubben skulle VAB:a med killarna och jag skulle åka och jobba i lugn och ro. Vaknar med huvudvärk, hosta, ont i halsen och VRÅLONT i hela kroppen. Men ingen feber än så länge i af. *peppar, peppar*

JAG VILL HA JULLEDIGT NU!!!!!! Snart orkar jag inte mer, känns som om jag bara vill krypa långt ner under täcket eller så vill jag fara till Bahamas, typ. Tur att det finns glass och godis..=) (eller hur Molla?=))

Nu har jag tagit en "värstingtablett" (muskelavslappnande) och faktiskt så har värken släppt. Känns oerhört skönt, måste jag få säga!

Lider med mina arbetskollegor, hoppas att de fixade julefesten utan mig. (jag skulle hålla "tal" till föräldrarna, våra små gullungar till 1-åringar har hela hösten skapat "älgtavlor" av hand/fotavtryck som vi ramat in och som de skulle få ge till sina föräldrar, medans jag läste dikten "Det finns så många avtryck av mina händer två, på möbler och på fönster finns märken av de små. Men snart så är jag vuxen, för tiden rinner fort, och borta är snart alla, de märken som jag gjort. Och därför vill jag gärna, ett litet minne ge, ett minne till mina kära, att titta på och le." Hoppas det blev lyckat iaf, vi som skulle "knyta ihop" höstterminen så fint med gåvan-tänk de som lämnat ifrån sig det dyraste de har till oss)*oj, vilken lång parentes det blev* *ler stort*

Har något ett bra tips på julklapp till en "bonussvärmor" (min svägerskas mamma) som nästan har allt, är änka och har rätt dyrbar smak, förresten?

Och gubben har jag inte heller hittat något till, försökte slänga i en skruvdragare/borr i går när vi storhandlade, men det kändes inte riktigt bra...Har hört att dvd:n "Hipp, hipp" ska vara bra, någon som har sett den eller tv-serien?
Svar på tråden: *host, host* NU vill jag verkligen ha lite ledigt

Min vän!

Skrivet av  Molla
Skickar en stoooor bamse-krya-på-er-kram via nätet...har försökt att ringa och maila men, utan resultat. (räknar inte med det heller *förstår*)

Ni har väl antagligen åkt på influensan allihopa?? Stackare! "Ta-i-trä" hoppas den går förbi oss... Bara ta det lugnt min vän och sköt om er så blir ni bättre snart! *kram*
Och JAAAA, glass gör allt så mycket bättre!! Har inte slutat att vara en glassoman hehe *stort leende* utan förmodligen blivit värre...*fniss*

Ni vet var vi finns!!!!
Kramar i massor
Helen/Molla
 

Krya på er!

Skrivet av  Jensita m Kajsa & Filippa
Usch era stackare. Det går så mycket sånt nu och det är ett under om man klarar sig. Och som mamma/pappa så är det inte det lättaste när man blir sjuk samtidigt som barnen för då får man själv inte lov att "vara sjuk" på riktigt utan vardagen skall ju rulla på som vanligt.

Vi har haft två hela veckor hemma med sjuka barn och hela tiden har jag varit krasslig samtidigt. Kajsa smittade mig först och hon var sjuk i 5 dagar, sen blev Filippa sjuk och smittade mig hon också, hon var sjuk i 1,5 vecka innan de konstaterade lunginflammation så nu går hon på penicilin.

Det värsta var att jag inte själv tillät mig vara sjuk utan flängde till jobbet de få timmarna som gick och tog hand om barnen resten av tiden. Jag var helt slut efter de två veckorna.

Du får ta hand om dig ordentligt för dina krafter är ju redan nedsatta den här hösten. Dina kollegor klarade sig säkert finfint, men det var tråkigt att du missade luciafirandet. Det är ju alltid mysigt. Och vad gulligt det lät med dikten och barnen som skulle dela ut sina tavlor.

Nu får ni krya på er ordentligt så ni kan få en frisk och härlig jul.
Kram!!





 

Tack båda två!=)

Skrivet av  Ulrica m Simpan o Vicke
Känner mig genast mycket piggare av era trevliga inlägg...=) Faktiskt så har jag hämtat mig en aning idag, lade mig tidigare igår så det var nog det som gjorde susen också. Däremot håller jag på att hosta sönder lungorna-man får verkligen snygga magmuskler när man har rethosta!!*ler*

Idag har Victor vissnat också, han har kräkts idag han med och har 39 graders feber han också. Simon är nog på bättringsvägen, han bad om en "bränd smörgås" (rostad) i morse och har entusiastiskt suttit och kollat in alla julklappar som vi börjat sortera...Man märker dock att han inte orkar så långa stunder.

Nu får man invänta barn 3 och kanske gubben också, han började hosta idag han med, så vi får väl se vartåt det barkar. Det fina i kråksången är ändå att nu är man så "härdad" av sjukdomar att man vet precis hur man ska hantera dem. Struntar tex att man får gliringar från jobbet osv, det finns inget viktigare än mina barn och vår hälsa...=)

Ska vara hemma i morrn också till att börja med, herregud 15 barn extra på jobbet att tampas med är ingen enkel match. Sen är det ju bara 4 arbetsdagar kvar innan jul!!!=) Gubben ska ta över tors-fred (förutsatt att jag orkar gå tillbaka vill säga)

Tänk-mina barn har alltid "lyckats" med att bli sjuka exakt samtidigt???!! Inte konstigt iof, så tätt som de umgås, men är det inte lite konstigt? Får man vabba för en ena dagen så kan man nästan räkna med att få vabba för den andra nästa dag...=)

Nåååå-nu några julfrågor:

Vad har ni önskat er i julklapp?
Brukar ni ge varandra, du och din livskamrat?
Eller brukar ni köpa något "gemensamt"?


Tjing!
 

Åh nej, läste precis

Skrivet av  Ulrica m Simpan o Vicke
på "när barnen blir sjuka" att superinfluensan börjar med kräkningar/diarée, muskelont och feber...*suckar* Det är väl antagligen det som kommit till vår familj då...
 

Neej!!

Skrivet av  Sara
Jag hoppas att det inte är influensan ni fått! Patrik var sjuk förra veckan, med just kräkningar och feber, men det höll bara i sig några få dagar! Så det behöver inte vara influensan... :)

Skickar massor med krya på er- kramar!!
 

Krya på er!

Skrivet av  Malin, Tilde och Nora
Hoppas verkligen inte det är "superflunsan" som ni har åkt på! Håller tummarna för att ni ska bli friska kvickt. Och nu är det ju inte så långt kvar av veckan! Snart SNART är det jul :)

Och f ö så är Hipp Hipp skitskoj! :)
Kram
 

Krya på er ..

Skrivet av  Jenni m. Anton & Kalle 0103 & Jesper 9801
..och hoppas ni får en riktigt god jul!

Ett fint fruktfat med massa gott på till "bonussvärmor", kanske?!?
 

Jodå...

Skrivet av  Ulrica m Simon o Victor
nog var det flunsan vi åkte på alltid...=( Jag däckade själv i tisdags kväll med ordentlig feber, och Simon stackarn är inte alls bra än. (hade 39 graders feber i morse och håller på att hosta lungorna ur sig)

Orkar inte skriva så där jättemycket just nu, är lite småvinglig fortfarande, men vill iaf tacka för tipsen och krya-på-oss hälsningarna!!

Och ja-nu är det snart jul!=) Tur att vi ska bort, annars hade man ju haft lite laga-mat, städa, fixa-julgodis-ångest....=)
 

Artiklar från Familjeliv