Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alice och Ebba.......

Skrivet av Lotta m Ebba & Alice
har bytt namn. De heter numera Pia och Douglas. Detta kom de på under jullovet och de håller fortfarande fast vid dem. När jag ropar på Alice och säger tex att hon skall byta blöja så kommer det snabbt "Jag heter Pia!". Det låter så roligt så vi går omkring och ler mest hela tiden åt dem.

Idag när de skulle gå och lägga sig så frågade pappa Lars en av dem, han såg inte riktigt vem som var vem, "Vad heter du?". Pia kom det blixsnabbt då, och vi började gapskratta för vi hade ju väntat oss att hon skulle säga sitt riktiga namn. Men han fick ju svar på frågan i alla fall.

Annars så har de inte varit så lika under en lång period, men nu så börjar de bli väldigt lika. Till och med jag tog fel två gånger under helgen, när de inte hade några kläder på sig och när de hade lika nattlinnen. Annars så har de ju alltid olika kläder, eller färger åtminstone. Men så fort de börjar prata vet man vem som är vem för de har helt olika röster.

Ja, ett inlägg om nästan ingenting. Men ville bara visa vilka tokungar som bor hemma hos oss.

Ha det bra alla här inne!

Hälsar mamma Anton, de har inte bara hittat på nya namn till dem själva utan även vi har fått nya......
Svar på tråden: Alice och Ebba.......

Känner igen det där..

Skrivet av  Lena m. Kim & EMil
för här finns det 2 Oskar i stället. Fast inte lika ofta som hos er, bara när ingen har gjort något hmmm...Frågar man vem det var får man Oskar till svar eller givetvis säger de ALLTID brorsans namn:=)

Men visst är det lustigt när de kommer på sånt!
Ha det bar Anton och hälsa Pia och Douglas
 

Känner igen det där..

Skrivet av  Lena m. Kim & EMil
för här finns det 2 Oskar i stället. Fast inte lika ofta som hos er, bara när ingen har gjort något hmmm...Frågar man vem det var får man Oskar till svar eller givetvis säger de ALLTID brorsans namn:=)

Men visst är det lustigt när de kommer på sånt!
Ha det bar Anton och hälsa Pia och Douglas
 

Här heter de Kevib och Philip

Skrivet av  Ajna
Tösen heter Philip och pojken Kevin. Philip är sju år och Kevin 17 år. Lillebror heter Josefine och själv är jag mamma Berit. Dottern är den som är mest ihärdig och påstridig. Ganska kul ibland, men inte alltid. Är det detta som kallas rollekar, som ju skall göra sitt inträde i femårs ålder. (de blir sex i augusti)
 

Men...

Skrivet av  Jensita m Kajsa & Filippa
rollekar börjar väl tidigare än i femårsåldern eller?? Mina tjejer lekar rollekar oavbrutet och de är bara tre år. De leker mamma pappa barn, fröken och dagisbarn, läkare, tandläkare, bäbis, osv. Och just nu har de en favorit, de leker Robin Hood och Marion.....de får ju med sig så mycket från filmerna de ser. De klär ut sig och lever sig helt in i sina roller. Så de är ofta olika personer när man frågar dem vem de är, antingen svarar de med ett främmande namn eller med en "roll" typ bäbis eller så. Det är i alla fall kul att höra när de leker.
 

*s*

Skrivet av  Sara
Pia och Douglas... Vad gulliga de är!! Ja, nog har de fantasi alltid!

Christian och Patrik har inte hittat på nya namn till sig själva, däremot så byter de ibland... Suck, de är ju också väldigt lika så det kan ju bli lite förväxlingar- till deras stora glädje! :-)

Ha det bra!
 

Artiklar från Familjeliv