Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

3 åringar var det här!

Skrivet av Malin, Tilde & Nora
Hur gick det till?! Hur fick jag plötsligt två flickor som är TRE år!!! *ler*

Födelsedagen för töserna var kanon! Började med sång på morgonen som gjorde Nora överlycklig och Tilde skreeeeeek (ville att vi skulle vara tysta) fast när hon såg paketen så gick det bra av någon konstig anledning ;)

Dom fick så mycket grejor så jag vet inte vaaaad! En av dom klara favoriterna var ju gungställningen som dom fick av mina föräldrar. Fast egentligen gillade dom ju ALLT dom fick. Ni skulle sett hur söta dom var när dom sprang runt i trädgården, nakna, med endast varsitt par ursöta "änglavingar" *fniss*. Och självklart hade just batteriet i kameran tagit slut... *suck*

Varken Tilde eller NOra hade ro att äta någon tårta, förutom den tjusiga sockerganeringen (Lejon på Tildes och Apa på Noras). Och Tilde som är lite mer "långsam" satt "själv" kvar vid bordet när Nora tillsammans med de andra skulle måla med vägkritorna. Så hon kom väl dit en timme efteråt, när de andra var klara, allt i sin egen takt :) Hon fick en "Anki" som hon blev hur förtjust i som helst, och satt och småpratade med "henne" hela tiden *fniss*.

Sedan kom en kompis till Micke förbi med varsitt paket till dem, vattenpistoler! Så det var ett himla härjande här, men gud så skoj dom hade! Och vädret var ju underbart, på gränsen till FÖR varmt, så tack gode gud för vattenpistolerna *blink* För det var just ingen som slapp undan dem inte :)

Så när alla gästerna gått så blev det bad i poolen och en tur till lekplatsen, vilket slutade med att det fick badas igen *ler*. Och sedan läste vi praktiskt taget alla nya böckerna (Mamma Mu x2, Pettson x2 och några till (fast Micke läste för Nora och jag för Tilde då, SÅ många böcker läste jag inte :))) Och sedan somnade vi alla fyra faktiskt *ler*. Turligt nog så vaknade Micke ganska kvickt och fick väckt mig vid 20 tiden. *puh*

Nu laddar i alla fall prinsessorna mina för barnkalaset i morgon då deras kompisar kommer, ska bli kul!
Kramisar!
Svar på tråden: 3 åringar var det här!

Hej och hå...!

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Tiden springer iväg!
Redan tre hela år...och jag som minns när du berättade att de var födda!!
Undras om man redan börjar regridera och bara minns allt som hände förr i tiden...;0)?

Det låter hur som helst som en superfödelsedag, och jag önskar att ditt batteri till kameran inte varit slut för jag hade såååå gärna sett dina älvor:0)
Det låter så sött!!

Hoppas att barnkalaset blir lika bra som denna dagen!!

Grattis till Tilde och Nora!
 

Wow - vilket kalas!

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9
Gungställning, änglavingar och Anki! Det kan nog inte bli bättre! ;-)) Tänk när mina nosar fyller tre...
Just nu tänker man bra på ettårsdagen, säger jag som inte kan låta bli att tjuvläsa hur det är med er alla...
 

Det..

Skrivet av  Jenni m. Anton & Kalle 3 år & Jesper 6 år
..lät verkligen som en toppendag! Härligt med sommarkalas, i vår familj har vi inte prickat in så det blir sommarkalas inte.....

Jättegrattis till era stora tjejer!!
 

Åh!

Skrivet av  malin med alva och albin
Vilken härlig födelsedag dina små älvor fick!
Grattis i efterskott !
 

Grattis i efterskott!

Skrivet av  Lotta m Ebba & Alice 011001
Åh, vilken härlig födelsedag tjejerna hade! Du beskrev den så målande så det kändes nästan som om man hade varit där.

Och visst är det helt ofattbart att de redan är 3 år! Jag kommer ihåg när du meddelade oss att de hade kommit och att det var två tjejer istället för två pojkar........

En stor kram till de båda 3-åringarna.
 

Tack allihopa!

Skrivet av  Malin, Tilde & Nora
Det trodde man aldrig när man var liten att man skulle se mer fram emot någon annans födelsedag! Helt klart en av höjdpunkterna på året när ens barn fyller år :) Och sol fick vi ju, underbart!
Tack ännu en gång :)
 

Oj!!

Skrivet av  Ingrid mfl
Två kalas!!! Det var imponerande!!!
Får man fråga hur ni gjorde tårtorna? Hembakade eller beställda? Var beställde ni ifrån alt hur gjorde ni tårtorna?

Kul att läsa. det var ett livat inlägg!! Och Grattis Nora!!!
Grattis Tilde!!!!
 

Artiklar från Familjeliv