Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åh fy farao!

Skrivet av Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Jag har precis sett ett monster!!

Jag har i flera dagar fixat med vårt städskåp, sågat bort de gamla hyllorna och satt in Ikeas trådbackar, det blir kanonbra:0)
Mao så har jag haft hela mitt städskåp på golvet, i backar....

När jag så nu plockade in alla prylar så registrerade mitt öga nåt som såg ut som en spindel i botten av en av trådbackarna där allt stod, men jag avfärdade det i samma stund som tanken for genom skallen, för den var liksom för stor för att vara spindel.....och dessutom så borde den ju ha krupit iväg när jag grejade på precis intill den??

Så jag fortsatte i godan ro att plocka in saker tills det var nästan tomt i backen....då ser jag den igen!
Och den är ju på riktigt!
En gigantospindel!!!!

Alltså den var inte bara stor, den var STOOOR!
Vi har ganska gott om stora spindlar i badrummet(blä) så jag är ganska härdad, men den här tog ta mig sjutton priset!
Den låg ju utbredd och den var knappt en decimeter i omkrets, ja med benen då förstås;0)

Jag hojtade på sambon, dels för att jag inte ville slå ihjäl den själv, jag bara rös vid tanken på det där splattet som skulle bli....brrr, och dels för att han måste bekräfta att den verkligen var så stor!

Han trodde först att jag skojade, hade lagt ut nån fejkspindel eller nåt, och sen blev till och med han lite imponerad av storleken:0)
-Jag trodde inte att det fanns så stora spindlar i Sverige...sa han...

Ja så skulle vi ju då med gemensamma krafter ta livet av det där monstret...
Först måttade sambon ett slag med flugsmällan och missade, så giganten ilade iväg...!!
Ihhh!
Men den målade in sig i ett hörn så att säga, och kröp in i en glassburk som stod i vägen, så sambon stängde in den under den.
Haha, nu var den ju som i en liten ask!!

Vi rådslog om åt vilket håll burken skulle lyftas, och så stod vi där på varsin sida med varsin flugsmälla, beredda...avvaktande....:0)
Sambon lyfte, och.....VIPS!!! så hade giganten rusat in under diskmaskinen!!!!!!!!!!!!!!!!
NEJ!

Och där är den....:0(

Jag ska alltså fortsätta att leva och bo i ett hus som hyser en spindel av tarantellastorlek!
Under diskmaskinen..eller nån annanstans? Kanske är den i tvättstugan?? Eller badrummet?? Eller....
Nä fy farao vad obehagligt!

Jag är inte speciellt rädd för spindlar normalt, men när de blir sådär stora då är de obehagliga!
Och när den inte flyttade på sig fast jag var precis intill....brrr!

Så nu måste jag åka och köpa Radar eller nåt imorgon, så jag åtminstone kan TRO att jag sprejat ihjäl den...

Brrrrr!
Svar på tråden: Åh fy farao!

*fniss*

Skrivet av  malin med melvin å isaac 0007
Vilket myyysigt hus ni verkar bo i ;) Jag tror inte att jag fler gånger ska fråga just Dig om boende vid ev tvillingträff ;)

Din rubrik fick mig att tro, att ni hade fått
m a g s j u k a ...*brr* (Går bara här och väntar på att barnen ska dra på sig förkylningar, magsjuka, löss, nu när skola och dagis börjat efter sommarlovet), men det handlade ju "bara" om ett MONSTER :)

Hoppas ni hittar igen DET, å kan få död på han/hon... Så ni inte behöver riskera att vakna mitt i natten av nåt med lååånga ben kryper över era ansikten... (hehe,.. var jag alltför elak nu eller? :)

kram å lycka till! =)


 

Hihi:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Jag måste ju säga att jag faktiskt hellre lever med ett litet(nja..) monster med åtta ben för evigt än drabbas av magsjuka!
Kan man ingå nån pakt med högre makter där kanske?
Inga spindelmord om vi slipper magsjuka?

Mina tjejer har fått hem lappar om att det är lusdax i skolan, de kom redan första veckan:0(
Och alla barnen har redan varit småhängiga lite till mans...och med den här skruttiga sommaren bakom oss så lär det väl fortsätta i samma takt..:0(

Jag har faktiskt mailat till Anticimex om våra husdjur:0)
Mest ledsnade jag på de baggar som envisas med att bo i kastrullerna(så du kanske ska äta på MCDonalds när du är här åxå*asg*)och i skåp och lådor, och på silverfiskarna...

Jag kikade på deras hemsida först och klurade ut att det nog var fläskängrar(uäck)och pälsängrar vi hade inneboende, men varför just VI?
Är vi äckligare än grannen som inta har några då??

Men svaret jag fick gjorde mig så glad!
De kommer in via ventilationen och vädring!!
Alltså har de inget med mina dammråttor att göra:0))
*lycklig över att slippa toksanera*
Silverfiskarna ska jag få små dosor som de ska äta upp maten i och sen dö...hehe..;0)

Och vad det gäller min gigantspindel så var jag och köpte en STOR flaska Radar idag och sprejade som tusan under diskmaskinen och diskbänken..så nu kan jag iaf TRO att den är terminerad:=))
Känns mkt bättre:0)

(fast jag har flugsmällan i ständig beredskap..*s*)

Ha det bra nu:0)