Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej, nu har vi firat 2 åringarna

Skrivet av Maria m Signe & Astrid 020919
Stort kalas med massor av presenter. Populärast var Skrållan-dockorna, inte oväntat. Tjejerna fick massor med kul pyssel (som innebär städning för mamman) playdo-lera med tillhörande leksaker, finger- och vattenfärger mm. Leksaker i massor så nu får man börja städa bort babyprylarna.

Nu när Signe & Astrid har åldern inne för att vara här "lagligt" så får jag försöka vara här lite oftare. Det verkar vara rätt lungt här inne.

Ses snart igen.
Svar på tråden: Hej, nu har vi firat 2 åringarna

Å grattis!!!

Skrivet av  Malin, Tilde & Nora
Jisses vad tiden går, vi har stora bönor allihopa nu ju! ;)
Kram och gratta 2 åringarna!
 

Ja, tänk vad tiden går

Skrivet av  Maria m Signe & Astrid 020919
Signe & Astrid är verkligen i en underbar ålder. Det är så kul när de börjat prata. Munnen går hela tiden och man förstår nästan allt. Visst, de har kommit in i 2 år trotsen också men det har jag glömt i kväll för tjejerna har varit borta med pappa i helgen och jag har saknat dem så mycket. Det blir så tyst och tomt i huset.

Kram tillbaks.
 

Grattis till stora tjejerna!!

Skrivet av  Sara
Vad stora Signe och Astrid har blivit! Låter som om födelsedagen var en toppendag! Tänk, vad tiden går fort...!

Än en gång- massor med grattis till tjejerna från oss!!
 

Signe & Astrid tackar

Skrivet av  Maria m Signe & Astrid 020919
så mycket. Födelsedagen var toppen men intensiv. Kram från oss.
 

Gratulerar:0))))

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Två år, det är inte dåligt det:0)

Pyssel är kul, men fy farao så trist att städa,precis som du säger....:0((
Och kletigt med färg och lera.....*s*

Det låter som en fin födelsedag:0)

Grattis!
 

Mmmmm

Skrivet av  Maria m Signe & Astrid 020919
det där med städandet är verkligen inte kul. Har funderat på att låta tjejerna måla med fingerfärg i badkarlet så man kan spola av dem direkt efter. Play-do leran är hemsk. Smulor under hela köksbordet som man trampar fast i sockorna och travar runt med i hela huset.

Hur går det med lillan? Hon härjar väl runt överallt nu?

Kram från oss
 

Japp..:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Novalie var lite sen i starten med att vända sig, sitta , krypa ställa sig upp och sen gå...och jag lovar att jag har varit tacksam:0)!

Nu...är jag tacksam för de lugna månader jag har haft...hehe.
Idag hade nån glömt att stänga grinden till trappan upp, det är en lofttrappa så den är brant och eländig...och där hittade jag ju henne hojtandes...

Tripptrappstolarna är ju till för att klättrar upp på, i bästa fall sätter hon sig fint, i sämsta fall ställer hon sig upp och jazzar...;0)
Osv....

Fingerfärg i badkaret är väl smart!
Jag kan avslöja att ingen av mina ungar fått leka med sånt....*hemska mamman*:0)
Men lera har vi....brrr.

Robban och Corrinda masstillverkar lersaker på kyrkis som sen levereras hem i parti och minut..nu är ju de torkade och så, men de går ju sönder hit och dit med tandagnisslan och gråt som följd...*s*
Och hård lera är som att trampa på små legobitar ju..ajajajajaj!

Jaja, tur att man har en schysst dammsugare;0)
 

Grattis!

Skrivet av  Jensita m Kajsa & Filippa och lille Theo
Stort grattis till tjejerna. Leksaker är ju kul, men inte lika roligt när det är små saker som föräldrarna måste försöka leta rätt på varje dag....
 

Småprylar, visst sånt fick de också

Skrivet av  Maria m Signe & Astrid 020919
En liten låda med hundmamma, hundvalp, matskål, leksak och ett hundben. Gissa om det blir livat om grejjerna inte är på plats, pust.

Tack för grattiset!
 

Grattis..

Skrivet av  Jenni m.Anton & Kalle-01 & Jesper -98
..till era 2-åringar!

Du är så välkommen till sidan, se gärna till att det blir lite fart här!

/jenni och killarna
 

Grattis i efterskott!! (imt)

Skrivet av  Lotta m Ebba & Alice
:-)