Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att journalister inte tar reda på fakta!

Skrivet av Amelie m Saga & Tuva 020923
Läste på Aftonbladet att Julia Roberts fått tvillingar! Det stod att hon blivit tvingad sängläge men ÄNDÅ kom tvillingarna 1 MÅNAD för tidigt!!
Svar på tråden: Att journalister inte tar reda på fakta!

Fattar inte?

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Vad är fel i den faktan?
Jag läser det som att hon legat inne på sjukhuset en månad,och att barnen föddes en månad för tidigt.

För allmänheten låter det ju otroligt tidigt att få sina barn en månad före BF.
De är väl födda runt vecka 36 då, och det är ju inte fullgången tid, även om många tvillingar kommer lite tidigare.
(Fråga mig som jobbar på neo vad jag anser vara tidigt;0) och jag säger typ innan 32-33veckor;0))

Men fakta stämmer ju, de föddes en månad före BF.

Eller fattar jag fel?

Fö så fick tösen ett vackert andranamn...min näst äldsta heter ju Patricia:0)
 

Jag menade :0)

Skrivet av  Amelie m Saga & Tuva 020923
Att det lät som om det var något jättekonstigt att de kommit såååå tidigt! Men det är ju inte tidigt med 1 månad innan när det gäller tvillingar! Men jag var kanske lite otydlig i mitt inlägg :0)
 

:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Men för den breda allmänheten(*s*) så ÄR det jättetidigt att få barn en månad tidigt:0)
De allra flesta får ju inte äran:0) att bli tvillingföräldrar, så bara det låter ju maffigt, och så föds de sen en HEL månad för tidigt, det blir ju liksom värsta happeningen;0)

:0)

 

Ja precis!! :0)

Skrivet av  Amelie m Saga & Tuva 020923
Det var precis det jag menade! Folk i allmänhet tänker inte på att 1 månad för tidigt inte är konstigt när det gäller tvillingar! Sen spär det ju på lite att det är en så stor kändis som Julia Roberts! Kul att hon fått tvillingar tycker jag det är i alla fall!! :0)
 

...fast dom kom ju

Skrivet av  dubbelboys
en månad för tidigt, trots sängläge, så vad är problemet? Jag tror du läser in nått som inte finns...
 

Precis som jag skrev ovanför.....

Skrivet av  Amelie m Saga & Tuva 020923
...jag menade inte att det var fel på just faktat att de hade kommit en månad innan utan att det verkade som om det var helt konstigt att de kommit så "tidigt". Det är ju ganska normalt att de kommer en månad innan och inget konstigt med det! Jaja verkar som om jag var den enda som fattade det så :0)
 

Artiklar från Familjeliv