Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jahaa, då ska man bli mamma igen! ;-)

Skrivet av Cissi m. 3-llingar
Haaaaaaahaaaaaaaa!!!

Inte som ni tror, utan vi har anmält oss till SOS-barnbyar och väntar på ett fadderbarn!!!

Har ni något fadderbarn?
Svar på tråden: Jahaa, då ska man bli mamma igen! ;-)

Grattis!!

Skrivet av  Victoria med Axel och Emil
till erat kommande nytillskott i familjen...

Vi har inget fadderbarn här hemma, men på jobbet höll vi på att prata om att vi skulle skaffa ett.

Kan få kännas skönt att hjälpa någon som verkligen behöver det så här i jultider.

Ha det bra

Kram Victoria
 

Tackar!!

Skrivet av  Cissi m. 3-llingar
Känns jättekul!
 

Japp...

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 3/6
vi har ett fadderbarn i Kina! En tjej på 11 år som skriver jättegulliga brev och skickar teckningar ofta! Jag har haft henne som fadderbarn i 3 år nu. En dröm är att kunna åka och hälsa på henne och hennes familj någongång...

Grattis till ert fadderbarn!
 

Åhh!!!

Skrivet av  Cissi m. 3-llingar
Visst skulle det vara kul att hälsa på sitt fadderbarn!!

Vi får vårt fadderbarn om ca. 1 månad.

Det är ju just så som vi vill ha det, att man brevväxlar och skickar kort osv. KUL!!!
 

Vet ni...

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 3/6
vilket land det blir?

Ja, det är faktiskt jättekul att hon skriver så ofta, och efter några års skrivande så känns det nästan som om man känner henne... :-) Hon skickar ofta kort på sig själv och sin familj också.
 

Nope, men...

Skrivet av  Cissi m. 3-llingar
...man fick välja världsdel så vi valde asien.

Nu blev det ju ännu mer spännande!!

Vad säger barnen? Tycker dom att det är kul att ha kontakt med ett barn från andra sidan jordklotet? Fattar dom?
 

Ja...

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 3/6
barnen tycker att det är kul att gå och posta breven som ska ända till Kina! Det är alltid bråk om vem som ska lägga på brevet i lådan... Som med allt annat just nu här hemma- JAG FÖRST, JAG FÖRST!! :-)

Visst pratar de ibland om flickan i Kina och undrar vad hon gör och så, men det är mest i samband med att hennes brev och teckningar kommer!
 

Jisses...:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Vad du "skrämdes" :0)
Jag trodde att du var gravid ju, precis som du ju menade att vi skulle tro;0) och jag gick på det med hull och hår...*s*

Vad kul med ett fadderbarn!
Jag har haft tankar på det lite då och då, men inte haft ork,lust eller vilja att engagera mig...hm, det lät hemskt...men det var inte så jag menade!
Hoppas ni fattar:0)
Men jag kanske blir inspirerad av dig nu!! :0)

Grattis då, eller vad man nu säger:0)
 

Ja,en flicka i Indonesien.

Skrivet av  andromeda
.
 

Åhhh!!!!

Skrivet av  Ingrid mfl
Vad spännande! Vad kul!! Du måste berätta mer när du vet!!!! Jag har funderat på det. Har haft en fadderapa men kanske ska ta och avancera... ;)

Men lova att uppdatera!!! Hur går det till? Får man info om barnet, bilder...? Detaljer tack!

Kram o bravo till er!!
 

Om ca...

Skrivet av  Cissi m. 3-llingar
..3 veckor får vi ett barn och man får en personlig fil om barnet, dennes familj, projekt och by. Självklart får man bilder också.

Jag gick in och anmälde oss på internet, sos-barnbyar.se, och fick en bekräftelse via mailen.

Uppdatering kommer så fort jag får mer info!!!

Känns faktiskt jättespännande!
 

Artiklar från Familjeliv