Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Får man vara med och leka med er här nu? :-)

Skrivet av Sunshine m. Ludde & Alex - 03
Killarna blir 2 om två veckor....så lite smygstart blir det...*ler*

Denna vecka ska jag få svar om jag kommit in på ssk-högskolan!!! Jösses vad nervös jag är! Fast jag räknar med negativt svar, har läst i tidningen att det är ruskigt svårt att komma in......alldeles för många sökanden.....*snyft*

Men......Vi har idag fått barnomsorg i alla fall, och det var glädjande eftersom vi förra veckan fick veta att det är tvärfullt överallt och vi kanske får vänta till i höst.....tjena...hur skulle det funka då? Inge vidare.....Så jag ringde ett privat minidagis här där vi bor, och ett tvillingpar skulle sluta nu, så dom ville absolut ersätta dom med ett annat tvillingpar!! Blev jätteglad!!

Trevlig lucia allihopa!
Svar på tråden: Får man vara med och leka med er här nu? :-)

Självklart...

Skrivet av  Jenni m. Anton & Kalle -01 & Jesper-98
..jag tjuvade här inne när det var för tvillingar över 5 år!

Hoppas att du kommer in på skolan då har du en spännande tid framför dig (fast jag är glad att jag har gjort mitt)!!
 

Är du ssk?

Skrivet av  Sunshine m. Ludde & Alex - 03
Jag tror säkert att det är en jättespännande utbildning, man får nog lära sig så otroligt mkt! Men jisses vad jag gissar att det blir tufft! Tentor och uppsatser hit och dit och ha karaktär att sitta och plugga på kvällarna i stället för att sitta i soffan och äta smågodis och kolla på såpor...*ler*

Ha det!
 

Ja..

Skrivet av  Jenni m. Anton & Kalle 010324 & Jesper -98
..det är jag. Jobbar på en kirurg och urologmottagning!

/jenni
 

Vad kul!

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 3/6
Välkommen hit!!

Grattis till att du kom in på skolan och även till dagisplatserna! Vi flyttade i somras och fick inte någon dagisplats, isåfall skulle killarna få gå på olika dagis- vilket skulle bli alldeles för struligt. Jag ringde också ett privat dagis med Reggio Emilia-pedagogik och de fick plats direkt!
Dagiset är jättebra, killarna stortrivs och jag är mycket nöjdare med det här nya dagiset än det gamla.

Ha det bra!
 

Hej!

Skrivet av  Sunshine m. Ludde & Alex - 03
Har inte kommit in på skolan....än.....får se om det kommer besked på posten idag....

Dagiset som killarna kommit in på använder också Reggio Emilia-pedagogik, verkar jättebra!

Ha det!
 

Ok...

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 3/6
då missuppfattade jag, trodde ju att du kommit in på skolan! :-)

Men, då håller jag tummarna hårt för att du kommer in!!
 

Välkommen hit!

Skrivet av  Anna m Mikaela & Elin 020306
Kul att du också hittat hit nu!

Klämmer en tumme för att du kommer in,men vet att det är svårt. Vill nog också plugga vidare till ssk.

Grattis till dagisplatserna.

Hoppas att allt är bra med er annars!
 

Hej!

Skrivet av  Sunshine m. Ludde & Alex - 03
Allt är bra, men det är sååååå mkt just nu.....innan jul känner jag bara för att låsa in mig i e garderob och gråta flera timmar......Det är så mkt med stora killarna....luciafika, avslutningar, träningar, och alla möjliga aktiviteter både i skolan och utanför.....Dessutom magknip konstant över både dagisplats och högskoleplats....men nu alltså ett magknip mindre....jag lär väl springa ner brevbärarn när han kommer på sin lilla cykel, stackarn...:)

Vad gör du nu? Pluggar? Arbetar?

Ha det!
 

Jag jobbar...

Skrivet av  Anna m M & E
..på en lungavd på sös, jobbar bara 75 men tycker inte att jag hinner med någonting längre.

Hör av dig när du får besekd om intaget.
 

Artiklar från Familjeliv