Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag fick det!!

Skrivet av malin med twins 0007+två till
Imorse kom då det efterlängtade samtalet, då jag skulle få besked om jag skulle få jobbet som resurs på ett närliggande dagis..
När intervjun var, dagen före julafton, kändes det inte alls bra. Kort sagt, kan man väl säga att jag under hela december varit mer eller mindre deppig, å har i perioder känt, att jag nog inte klarar mig genom detta utan hjälp- typ psykolog eller annat..

Hur som helst.. så att sitta där då på intervju( ang ett jobb jag inte ens sökt, utan blev uppringd och tillfrågad av en som känner mig), och försöka säga bra saker om mig själv, gick inget vidare. Självförtroendet är i botten, och jag känner mig helt trasig inuti...
Så när jag gick därifrån, tänkte jag att detta är ju verkligen kört.. och ju mer nu under denna vecka sen jag var på intervju, har jag tänkt att det bästa nog ändå vore, att jag inte fick jobbet. Jag har trots allt ett jobb jag lovat komma tillbaka till i vår, plus att jag har flera pass bokade på ett gruppboende. Dessutom tog jag i december på mig ett ledsagarjobb som är på 20 timmar/ månad(har skrivit på för ett år framåt).. Plus att jag i samma veva tog på mig att bli "stödkompis" till en ensamstående mamma som behöver lite extra stöd... Så jag kände att egentligen har jag fullt upp som det är...

Så imorse ringde då hon som var med under intervjun den 23:e... och meddelade att jag FICK JOBBET!!!!... Herregud.. Fick nästan panik.. Var ju så inställd på att inte få det... Helt intställd på det..

Så den tionde januari börjar jag ett typ 8-17- jobb=/ Från att ha varit timvikarie och helt kunna styra vilka dagar å tider jag vill jobba, så har jag alltså en fast tjänst på 80 -100 % dessutom!!!! (min första nånsin!! Herregud-- räknas jag som VUXEN nu?? )

Det som känns mest jobbigt- förutom långa dagar för barnen på dagis/fritids/hemma själv- är att min ekonomi säkerligen kommer raseras =/ Barnomsorgen kommer höjas, bostadsbidraget sänkas, csn höjas, utflyllnadsbidraget för twinsen (sammanlagt ca 900 per månad) kommer troligtvis försvinna helt, eller åtminstone sänkas drastiskt)

Men jag har tänkt som så, att denna tjänst är ett halvår...så i juni kommer jag hur som helst att sluta... och resten av året får jag väl gå runt och vara ledig å leva på lönen jag fått under första halvan av året...
Och så ska jag väl söka mindre(billigare alltså) lägenhet oxå tror jag.. Sen är väl tanken att om 1½ år blir jag sambo å flyttar till hus- om allt går enligt planerna alltså.. (Gah..farligt det kändes att nämna det såhär offentligt! vidskeplig som man e...)... Så då efter det är jag ju inte alls beroende av ett bostadsbidrag, utan då är vi ju två som delar på boendekostnaden....

Så nu ska jag väl ta mig i kragen- ta mig ur denna jobbiga deppiga period, och försöka känna mig som en hel människa igen, och börja jobba heltid!!

Gott Nytt År till er alla!!

kramkram
Svar på tråden: Jag fick det!!

grattis..

Skrivet av  Jenni m.Anton & Kalle-01 & Jesper-98
..till ditt nya jobb!
Det kommer nog att bli toppen, det är ju alltid mycket att fundera på när man får en ny situation, vare sig den är neg eller positiv.

Lyca till och ett riktigt gott nytt år till er alla!!

/jenni
 

tack :)

Skrivet av  malin med m å i 0007
Ja, jag hoppas allt kommer gå bra... Blir ju stor omställning. Har ju under flera års tid varit van att vara ledig två dagar i veckan... och nu ska jag börja jobba måndag-fredag... Förstår tex inte när jag ska hinna handla mat å sånt! Stora bekymmer man har va? *s*
Men å andra sidan kanske det innebär att man sparar rätt mkt pengar på att sluta va iväg å handla flera dagar/ vecka- så som jag gjort förut... Å istället riktar in sig på EN storhandling i veckan... =)

kram
 

Grattis Malin!!

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 3/6
Vad roligt att höra att du fick jobbet!! Massor med grattis och lycka till!

Kul också att ni har planer på att bli sambos! :) Jag var ju också själv med mina tvillingar, så jag beundrar verkligen dig som har 4 barn!! Men nu är jag gift och bor också i hus och om allt går bra så får Christian och Patrik ett syskon i vår!

Gott Nytt År och lycka till med allt nu Malin!!

Många kramar!!
 

Hej sara! :)

Skrivet av  malin med m å i 0007
tack för alla grattis :)

Tycker själv att det inte är nån konst, att bo själv med fyra barn- iom att twinsen bor hos sin pappa varannan vecka... =) (Haha... kaaaanske är liiite sanning i det... MEN vissa veckor då twinsen e hemma är jag totalt slut å gråter av utmattning på kvällarna då barnen äntligen somnat efter en lång jobbig dag...MEN oftast så funkar det faktiskt riktigt bra här hemma... som tur är =D

Hoppas din bebbe lyckas träffa den fjärde istället för den tredje.. En alldeles perfekt dag att fylla år på ;)

kram kram

~ malin
 

Det är nog...

Skrivet av  Sara m. P&C & bf 12/6
ganska troligt att bebben får den 4:e som födelsedag! :)

Var på UL igår och blev visserligen tillbakaflyttad till den 12/6- men jag ska ju snittas och det brukar de göra 7-10 dagar innan bf! Så vem vet... :)

Kram!
 

Japp - du räknas nu...

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..in i kategorin VUXEN!!:0)

Jag tror ta mig tusan att du är mer vuxen än vad jag är, om man ska räkna via jobbet;0) för jag har aldrig haft ett fast jobb och aldrig ett vikariat som sträcker sig längre än typ 4 månader......även om jag har harvat runt på samma eländiga landsting sen 89....
Hm..man kanske borde kräva en fast tjänst...det har man väl rätt till efter ett visst antal år...?

Fast jag vill ju inte jobba inom vården, jag vill ju tjäna stora pengar och inte bara få ett liiiiitet bidrag till räkningarna när månaden är slut!
När man dessutom ger av både kropp och själ dagligen inom vårdarbetet!!

Skit samma, det var DIG jag skulle gratulera till nya jobbet!!!!!!!! :0)

Superkul!
Fast nog håller jag med om att det verkar ha rätt fullt upp med det andra åxå, men jag tror att eftersom det här var vad du ville så kommer du att må bra av det!
Tråkigt att höra att du känt dig deppig under hösten, du vet väl att det bara är att klaga här?
Och du har väl min mail åxå, jag gillar ju att få långa mail:0)

Sen ser ju framtiden rätt fräck ut för dig åxå - sambo och hus....passa dig, annars blir du en ärbar kvinna som Sara snart:0) med ring på fingret och allt*s*
(och jag är ju såklart heeeeelt utan avundsjuka på att få bli fru, det hör ni väl*s*)

Jippie för Malin!!
Vilket bra slut på året för dig:0)
 

Men Carola...

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 3/6
skulle inte ni slå till på ert 20-års jubileum??! :) Det tycker jag absolut! 20 långa år är ju verkligen värt att fira- och vad kan vara bättre än ett bröllop? *s*
Gott nytt år!!
 

Njäsch...

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Ska jag vara helt ärlig så är det inte viktigt för mig att bli gift, jag vill ha ett riktigt maffigt kyrkbröllop med hela baletten - möhippa,morgongåva,pompa och ståt och romantik....du vet som i Våra bästa år:0)
Och det känns som att jag är för gammal för sånt;0)

Ska jag bara kvista ner till rådhuset på en kafferast så kan det liksom vara, det är bröllopet som är det viktiga inte att vi skulle bli äkta makar:0)

Lägg så till det att min sambo är så otroligt oromantisk som nån kan vara!
Det är helt makalöst:0(
Jag som då vill ha det som i en såpa,med tusentals levande ljus och dans i månskenet(*asg* hur nu fasiken det skulle funka,med fem huliganer som alla vill blåsa ut ljus...och en sambo som har två vänsterfötter*s*)
har gängat ihop mig med en känslokall snubbe som iskallt beräknar kostnaden på ett bröllop kontra en värstingresa till solen:0)
Och jag väljer ju solen jag med....*s*

Nä, om vi någongång blir gifta så kommer det att ske i samband med att han åker till Las Vegas på nån pokerturne´ och då "passar på" att hasta igenom den korta cermonin i nåt vigselkapell;0)

Fast jag kommer att fortsätta att kräva att jag blir fru, lite dåligt samvete kan han gott ha:0)
Och för all del, en vigsel i Las Vegas kan ju vara rätt fräck..med tillhörande bröllopsresa i USA och Hawaii förstås;0)
 

Vigsel i...

Skrivet av  Sara m. P&C & bf 12/6
Las Vegas hade Erik också helst av allt velat ha! Vi funderade på det, men jag är lite larvig ibland och fick för mig att jag inte vill flyga när jag är gravid...! :) Så det blev rådhuset och det var precis så som jag ville ha det- trots att jag var fast vid Våra bästa år när jag väntade killarna och var sjukskriven! *s*

Och en resa till solen är ju inte helt fel det heller! :)


 

Nähä?? :0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Så det finns fler som min då:0)?
Jag skulle inte heller flyga som gravid, nu har iofs det aldrig varit aktuellt nån av gångerna, men ändå*s*

Ja, dollarn står ju lågt nu, så ska man till det stora landet där allt är "biggest in the world" så skulle man ju passa på förstås..

Jag hoppas att du förstod(jag tror iofs att du gjorde det,men vill tydliggöra mig*s*) att jag inte tycker att det är "fel" att gifta sig i rådhuset!
För det var ju inte så jag menade:0)
Jag har ju alltid trott att jag skulle gifta mig i kyrkan med vacker klänning och hela köret, och det är ju den drömmen jag inte vill ge avkall på bara för att bli gift;0)

En annan variant jag har haft i tankarna är att gifta mig på traditionellt hawaiianskt vis:0)
Jag var på Hawaii med min familj(inte sambon,utan mamma och pappa och syrran) för många år sen, och då kunde man som turist få en sån vigsel ordnad:0)
Och HUR fräckt vore inte det då??
Vigsel i bastkjol med lei om halsen och blommor i håret,barfota och med en kokosnötsBH som pricken över i!
Och sambon i höftskynke och massa rituella "tatueringar" målade över hela kroppen..*asg*

Jaja, vad vore livet utan drömmar;0)

Gillar din man att spela poker åxå, eller vill han till Las Vegas av nån annan anledning?
Jag har varit där(året innan vi for till Hawaii - pappa jobbar på SAS....*s*)och jag struntar ju högaktingsfullt i alla spelmöjligheter!
Jag drog väl plikskyldigast i nån enarmad bandit, annars gick jag mest omkring med munnen på vid gavel och bara tittade på alla neonljus och alla överpampiga hotell där inte ens fantasin satt gränser!
Vilken stad!
Och vilken tokful stad det är på dagen....när alla neonljus är släckta....
Men maffig:0)

Vi kanske ses i Vegas nån gång då;0)
 

Tror nog...

Skrivet av  Sara m. P&C & bf 12/6
att maken skulle kunna tänka sig att spela lite poker i Las Vegas utan problem!! :) Vi kanske ska ha en tvillingträff där? Utan barn? *s*

Självklart tog jag inte illa upp på något sätt vad beträffar vigsel i rådhuset! Alla har ju sina drömmar och jag är helt oromantisk vad det gäller just stort kyrkbröllop! :) Min bästa kompis däremot, skulle aldrig kunna tänka sig något annat än just ett pampigt kyrkobröllop- och det fick hon till slut också! Men en Hawaiivigsel låter hur coolt som helst!! Att jag inte kom att tänka på det!!?
 

Sara - jag bokar-..

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..en tvillingträff i Vegas,utan barn, och med sambon/maken placerade vid ett spelbord, det kan ju bli riktigt kul ju:0)

Ha det!
 

japps...

Skrivet av  malin med m å i 0007
kräv fast tjänst du, tror du har rätt till det... MEN själv har det inte varit nåt jag strävat efter.. Tycker jag haft det perfekt å kunnat välja själv när jag velat jobba, genom att välja å vraka bland lediga pass som varit fria för vikarier att ta =) Sen att det inte varit alltför kul ekonomiskt alla gånger spelar mindre roll...*s*

Jaaaaa... senast igår pratade vi om när vi ska gifta oss.... så vem vet...*s*... Men vem vet vad som händer... Mycket som kan hända på vägen liksom.... Men men... man får väl drömma =D

Ja då... vet att det är "tillåtet" att skriva av sig här i sina deppiga stunder... Men har väl varit för deppig tillåmed för det... =/ Hugaligen... riktigt illa har det varit periodvis... MEN nu känns det som att det har vänt! :)

Firade ju nyår med pojkvän, hans dotter och mina twins hos killens föräldrar flera mil hemifrån... Kändes jättejobbigt att åka, å tårarna var nära under hela bilresan dit... MEN det gick så bra, och den helgen var nog nödvändig för mig/oss... Jag började må så bra och kände äkta Glädje igen! :) Så härlig känsla!! Och twinsen- som träffades R´s föräldrar för första gången- trivdes såååå bra där! De ville stanna fler än de två nätter som vi stannade... Och frågade när vi ska åka dit igen :)
Så det var alltså en riktigt lyckad helg!

Och nu har jag å barnen denna vecka ledig, men sen börjar som sagt allvaret... Då det blir fritids, dagis å hemma själv, tills fem-tiden på dagarna... Men det får så lov att gå... Det bra, är att tjänsten egentligen är på 80%, men att de har som önskemål att man ska vikariera i barngruppen upp till 100%.. Och det vill ju egentligen inte jag... MEN har ju sååå svårt å säga nej, så jag lär väl dra på mig å jobba heltid iaf... Å andra sidan blir det mer pengar, å jag kan vara riktigt lååångledig sen hela sommaren å hösten typ :) Jaja....får se hur det blir med allt :) Känns iaf bra, MEN jobbigt att jag inte ringt å meddelat att jag fått annat jobb, så jag inte kommer tillbaka till ledsagarjobbet i vår som jag lovat... =/ .... suck!!! Ska som sagt prova ringa idag... men vetefan hur det kommer gå... Å andra sidan funkar det ju inte å skjuta upp å hoppas det löser sig av sig själv...för det gör det ju inte... Utan jag måste själv ringa det jobbiga samtalet... =/

Ha det så jättebra!

kram / malin
 

Hoppla!

Skrivet av  Ingrid mfl
Hus också? Inte dåligt! :D Vet ni var? Vi går just i samma tankar. Nog för vår fyra duger men... vet bara inte var. Vill ju helst inte för långt från stan... osv


Men du! GRATTIS!!!! Det var väl ett bra slut på året och en bra början på det nya?! Killarna klarar säkert av längre dagisdagar, tror du inte?
Kul o höra från dig!! Hoppas allt är bra med er och fortsätter få vara så.

Kram!
 

Hej hej! :)

Skrivet av  malin med m å i 0007
Har fortfarande inte klarat av å ringa å meddela att jag inte kommer tillbaka som ledsagare i vår =/ Ska dock försöka ringa idag... *jobbigt värre* =/

Huset bor killen redan i... men det behövs ju liksom byggas ut för att jag å fyra barn ska få plats där... :) Vi tar ju liksom lite plats...*s*
Det ligger typ fem-tio minuters bilväg till stan, å buss går förbi precis utanför... =)

Det kommer säkert gå bra för twinsen på dagis.. Jag har ju som "tröst" att de började dagis först efter deras treårsdag, å att de efter det haft förmånen att haft 1-2 lediga dagar varje vecka... Och lov har de oftast varit helt lediga på...
Så det är väl nu "allvaret" börjar :)

Hur har ni haft det i jul och nyår då ingrid?

Hoppas allt e bra med er alla..

kram / malin
 

Allt väl..

Skrivet av  Ingrid mfl
vi var nere hos mina föräldrar över jul, sen jobbade jag i mellandagarna.
Syrran var upp hit över nyår.

Jag tror barnen har uppskattat julledigheten. Det har varit väldigt mycket dagis för dem under hösten. Jag har inte förmånen att känna att de fått vara hemma första tiden. :(

Du det där huset lät ju som... härligt! Han har ingen granne som vill sälja billigt? ;)

Ta hand om er!! Höres!
 

Artiklar från Familjeliv