Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hoppgunga BRA/DÅLIGT

Skrivet av Anna&Noel
Min mamma har köpt en hoppgunga, ja ni vet. Men jag är lite skeptisk, är det "farligt" och när kan man börja med den?
Svar på tråden: Hoppgunga BRA/DÅLIGT

Rolig grej!

Skrivet av  Ulbo & Ella 15/11
Runt 4 månader brukar vara lagom att börja. Barnet måste ju orka hålla huvudet uppe ordentligt. Prova en liten stund först och öka på gradvis. Men barnet säger säkert till när det inte orkar mer.
Min son (snart 3 år) tyckte att hoppgungan var väldigt rolig när han var baby. Han hoppade så han var alldeles svettig.
Det som kan vara farligt är de hoppgungor som sitter fast med en "sax" om dörrkarmen. Om man börjar gunga en sån i sidled kan "saxen" hoppa av dörrkarmen och gungan ramla ner. Så lämna aldrig barnet i gungan utan uppsikt.
 

Samuel älskar sin !

Skrivet av  Cecilia & Samuel
Samuel har en äldre hoppgunga med fjäder. Han började att använda den för en vecka sedan (när han var ca 4,5 månad), och han älskar att kunna "stå" upp. I början fattade han inte alls vad han skulle göra, men på dag 3 så satte jag på lite musik och då började han att skutta runt. =)))) Han är så SÖT !

Vi har en balk i vardagsrummet där vi har satt upp hoppgungan. Det finns inte en chans att han skall komma åt någon vägg eller så där.
 

Moa tyckte om sin tills

Skrivet av  Lena S och Moa 26/10
hon kom på att hon inte kom nånstans..*ler*.. nu är det gå-stolen som gäller...
 

Gåstolen!!!!!

Skrivet av  Märta med Alfred
Herregud! Har hon börjat med den nu? Tiden går alldeles för fort... I och för sig är hon ju över en månad äldre än Alfred, men ändå... Oj, oj, det börjar bli dags att se ut en moppe till Alfred.
 

*ler*...

Skrivet av  Lena S och Moa 26/10
...hon är himla stadig *säger det utan skryt, för så här tidiga var inte de stora*... Hon har stått med vår hjälp sn hon var två och en halv månad, likaså suttit. Det är hopplöst att få henen att ligga om hon inte är trött för då burrar hon ner sig så gott. Var orolig för hur hennes rygg/ben ska ta stryk av detta men läkaren på BVC sa att jag inte ska oroa mig för hon säger ifrån när hon blir trött och det gör hon, står hon så sätter hon sig. Hon har haft sin gå-stol ett par veckor och sitter max tio minuter per gång...fast helst går hon på köksmattan med sina händer i Stefans (jag är för lat för att orka gå med henne nerböjd så)
 

Lat och SMART!!!!

Skrivet av  Ulbo & Ella 15/11
Du har väl säkert räknat ut att om du gör det så får du ju gå dubbelvikt lite drygt ett halvår framåt...
;-)
 

Isabell gillar sin

Skrivet av  Fröken J
och det är väl inte farligt bara man börjar med korta stunder, max 10 minuter. Vi började när Isabell var lknappt fyra månader men då var hon väldigt stadig i rygg och nacke.
 

Provade ikväll

Skrivet av  Sara m. F -9801, C -0005, A -0111
med Alexander och han såg mest förvånad ut måste jag säga..
 

Artiklar från Familjeliv