Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Jenny m Elin

Skrivet av Sabina & Per & Julia
våran dotter heter Julia och vi är snart uppe i två veckor med skenan av 12 v. Både vi och Julia börjar vänja oss med skenan, har tom badat tjejen vilket uppskattades enormt. Vad har du gjort för att undvika hud rodnader på utsatta ställen ?Ha det bra
Svar på tråden: Hej Jenny m Elin

Inte till mig men...

Skrivet av  Ika & Simon
Simon blev av med sin skena i fredags (efter 12 v). Vi använde nåt som heter Tubifast (Scholl) som vi köpte på apoteket. Vi använder storlek S och en paket (1 meter) räckte till ett par dubblevikta lårskydd. De är tvättbara och vi klarade oss helt från utslag och rodnader på låren och skinkorna. Nu på slutet satte vi tuber även på axeldelen, eftersom vi var tvungna att smörja hans torra ansikte med fet kräm. Delar av kinden blev då irriterade när de kom i kontakt med skenan. Lycka till!!
 

hej Sabina

Skrivet av  jenny m elin
Hej Sabina
Min lilla Elin har varit kinkig några dagar så jag har tyvärr inte hunnit svara.
Elin har fått jätte fula sår på rygg och under skenan, barnmorskan rekomenderade en salva som heter Mildison en sorts cortison salva två dagar så var allt borta. Jag använder oxå en sorts tub socka man kan köpa på apoteket, superbra. Du skall även låta henne ligga mycket på rygg så att hon får lufta. Nu är det två och en halv vecka kvar tills vi skall ta bort skenan, jag längtar tills jag kan sätta på henne alla fina kläder hon har fått :)))
 

Artiklar från Familjeliv