Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det blir bra..

Skrivet av Kia68
...jag lovar. Min dotter Johanna föddes 1993 med höftlux. Jag deppade ihop totalt - jag hade aldrig hört talas om det och att se sin lilla förstfödda bli ett litet kolli, mer eller mindre , var en plågsam syn och ONT, ONT, ONT gjorde det i hjärtat.

Etter värre blev det efter en vecka: tösen fick skavsår av skenan. Såren varade sig och blödde. Och jag grät. Jag begav mig till barnakuten och där fick vi träffa en helt fantastiskt underbar barnortoped som tog hand om oss. Det visade sig att skenan satt FEL! Och den tubgas de hade klätt skenan med visste "alla" att den skavde på de små liven. På barnortopeden hade de slutat med tubgasen för över 10 år sedan. Det visade sig dessutom att Johannas höftlux var minimal och behövde bara behandlas med en liten "hängslebyxa" med pappskiva mellan benen. "Vår" ortoped fullkomligt exploderade och kastade sig på telefonen till den som hade undersökt lillan och läste lusen av honom. Ett triumfens ögonblick för en djupt förtvivlad moder... =) Vi fick också ordentliga instruktioner av sköterskorna och ortopeden inför amning och skötsel.

Efter det blev tiden med behandlingen och täta läkarbesök näst intill en dans på rosor. Och jag kan nästan lova dig att du aldrig kommer att märka något på din lilla när det är över. Idag är min Johanna - bokstavligen - mer högt än långt. En liten friidrottare med ambitioner på både höjden och längden (obeslutsamheten har hon ärvt av mig...), som knäcker klasskamrater och träningskamrater på löpande band. Hon klättrar i granar och lyktstolpar och tränar inför sitt första "lilla" marathon (1,3 km). Hennes vilja och önskningar sätter inga gränser...

Jag önskar dig all lycka med din lilla igelkott och att hon skall bli precis lika gränslös och lycklig. För hon kommer aldrig att minnas det. Det är nog bland det viktigaste att bära med sig när man sörjer...

Lev väl!
Svar på tråden: Det blir bra..

Till Sara och igelkotten!!!!

Skrivet av  Kia68
...min lille Christoffer vill ha sin moders uppmärksamhet, så det blidde lite fel när jag skulle skicka messet. Det skulle vara svar på ditt rop om tröst.