Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nervös halvårskontroll

Skrivet av AnnCharlotte
Hej!
Ville nog bara skriva av mig lite här hos er andra med erfarenheter av detta! Vår Alva har haft von Rosen-skena under sina första tre levnadsmånader och nu är hon alltså sex månader och i slutet av veckan ska vi på återkontroll med röntgen. Detta är jag jättenervös för och hoppas och önskar att allt ska vara okej. Alva är en väldigt framåt och tidig tjej och hon både kryper och reser sig upp till ståendes redan. Det skulle därför kännas extra tungt om hon skulle behöva fortsatt behandling! Hon har ju dessutom belastas sina höfter rätt rejält nu under ett tag!
Håll tummarna så ska jag försöka hålla fjärilarna i schack. Man vill ju trots allt sin lillas bästa............(om det nu skulle behövas fortsatt behandling menar jag...)
Svar på tråden: Nervös halvårskontroll

Vi håller tummarna!

Skrivet av  Saramaja med Alice
Vi håller tummarna för lilla Alva och du ska se att allt kommer att stå rätt till med hennes höfter. Fast jag vet att Man är så in i norden nervös att det ska vara något fel, men om det såg bra ut efter 3 månaders behandling så är det nog ingen fara. Vår Alice är snart 11 månader och hon hade skena under sina första 13v.
Kram Saramaja med Alice
 

Hej igen och tack!

Skrivet av  AnnCharlotte
Allt gick bra och röntgen visade på att höfterna såg bra ut! Det var en stor lättnad, speciellt som jag hade skrämt upp mig själv innan!!
Nu ska vi på nästa återkontroll när hon är 9 mån. Då blir det ny röntgen! Det känns som att det är snart dags igen men det är väl bra att de kollar upp ordentligt!

Må så gott och kramar!