Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Camp eller von Rosen?

Skrivet av Sara med 98+02
Vad är skillnaden? Vår dotter hade von Rosen och vi fick inte tar ur henne, gick till ortopeden och badade henne. En sköterska höll höfterna fixerade hela tiden, de fick inte "hoppa ur", detsamma gällde vid alla ortopedundersökningar. Hur funkar det med Camp? Varför använder man von Rosen om det finns en "snällare" modell? Någon som frågat eller vet ändå?!
Svar på tråden: Camp eller von Rosen?

Så var det för oss.

Skrivet av  Molle
von Rosen håller höften fixerad så den växer rätt och man slipper oron för att det ska glida snett eller halka ur, använd tydligen numera i två tre månader sedan byxan(Camp?) om det behövs. Jag tyckte det var lättare med von Rosen efter som jag då slapp tvångs hålla benen vid blöjbyten och desutom slapp den svettiga sladriga "vaxduksbyxan" som min väninas dotter hade.
Det är olika åsikter om vad som är bäst men Camp är nog inte så snäll som den verkar :-)
Min väninas dotter hade sin mjuka i fyra månader och fick ändå gipps till slut trotts att min dotter luxation var svårare.
Min dotter gick vid 8½ månad kröp så fort hon kom ur skenan, stark i armarna var hon ochså....

 

von rosen ej camp

Skrivet av  Lia m. Freja 9/9
Camp kom inte på tal i vårt fall - vet ej varför. Kanske är den dyrare eller mindre effektiv?
Ska banne mig fråga på ortopeden på onsdag då det är dax för veckans spa-bad! Återkommer...
 

Artiklar från Familjeliv